قم- عضو مجلس خبرگان رهبری در سخنرانی به مناسبت جشن میلاد حضرت معصومه(س) که در حرم کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد اظهار داشت:حضرت معصومه(س) همچون دریای بی‌کران است که همه شیعیان از آثار و برکات آن بهره‌مند می‌شوند.

حضرت معصومه(س) همچون دریای بی‌کران است

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سید رحیم توکل با اشاره به جایگاه و کرامت حضرت معصومه(س) گفت: حضرت معصومه(س) دختر، عمه و خواهر امام است و جایگاه و ارزش کریمه اهل بیت(س) به خاطر فرزند امام و عمه امام نیست بلکه این بانوی پاکدامن از مقام بسیار بالایی برخوردار هستند.

وی افزود: آیت‌الله مرعشی نجفی و بسیاری از مراجع، علما و بزرگان دین از گذشته تاکنون با اشک و گریه از کریمه اهل بیت(س) حاجت خود را طلب کردند که به خاطر عظمتی است که خداوند به این بانوی پاکدامن داده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مقام علمی حضرت معصومه(س) افزود: برکات الهی با توجه به ظرفیت افراد به آنها اعطا می‌شود و حضرت عیسی(ع) با سن بسیار کم از برکات الهی بهره‌مند شد، حضرت معصومه(س) از نظر سنی بالا نبود ولی از نظر علمی مقام بسیار عظیم داشتند.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: اهالی مدینه به درب منزل امام موسی کاظم(ع) رفتند ولی امام(ع) حضور نداشتند و حضرت معصومه(س) به آنها گفت با پدرم چکار دارید و گفتند که سوالات علمی دارند و حضرت معصومه(س) به سوال آنها پاسخ داد.

 توکل با بیان اینکه معارف الهی همچون گوهر نورانی است و نیازمند ظرف نورانی است،گفت: باید دل را نورانی کرد تا از معارف الهی به خوبی بهره‌مند شویم، نورانی کردن دل برای جذب معارف الهی دارای راهکارهایی است که اقامه نماز شب از جمله آن است.

وی با اشاره به جایگاه و کرامت حضرت معصومه(س) تصریح کرد: حضرت معصومه(س) دختر و عمه و خواهر امام است و جایگاه و ارزش کریمه اهل بیت(س) به خاطر فرزند امام و عمه امام نیست بلکه این بانوی پاکدامن از مقام بسیار بالایی برخوردار هستند.

.   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.