تبریز- مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در آذربایجان شرقی از برگزاری کنگره شعر رضوی با حضور شاعران برتر کشور و شاعران آذربایجان و هم چنین برپایی نمایشگاه رواق رضوی در قالب برنامه های دهه کرامت در این استان خبر داد.

 آذربایجان شرقی میزبان کنگره شعر رضوی است

به گزارش قدس آنلاین محمد یوسف شاکری با بیان اینکه برنامه‌ریزی لازم برای اجرای برنامه‌های دهه کرامت امسال در کشورهای همسایه مثل آذربایجان، ارمنستان، عراق، گرجستان، پاکستان و افعانستان انجام شده است اظهار کرد: افزایش کیفیت و غنای برنامه‌ها اولویت امسال دهه کرامت است.

وی برنامه‌های دهه کرامت امسال را در سه بخش عمومی، خدمت‌رسانی و فعالیت در زمینه اشتغال‌زایی دسته‌بندی کرد و افزود: دوازدهمین دوره جشن‌های زیر سایه خورشید، حضور در حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها، سرکشی خادمان به بیمارستان‌ها، زندان‌ها و پادگان‌ها، پرچم گردانی و دیدار با ائمه جمعه از جمله برنامه‌های عمومی دهه کرامت است.

رئیس دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در آذربایجان شرقی در تشریح برنامه‌های حوزه خدمت رسانی گفت: ادامه اعزام زائر اولی‌ها به زیارت امام رضا (ع)، پرداخت مرحله دوم وام کمک هزینه تهیه جهیزیه برای نوعروسان به مبلغ ۵ میلیون تومان، شروع فعالیت و اجرایی شدن مهدالرضا به عنوان مهدکودک‌های قرآنی از جمله اقداماتی است که در این بخش انجام خواهد شد.

وی اظهار داشت: نمایشگاه رواق رضوی در پارک ائل‌گلی تبریز در ۲۰ غرفه برپا می شود و سعی خواهیم کرد جلوه‌ای از روند خدمت‌رسانی بی‌منت در زمینه‌های مختلف را به نمایش بگذاریم.

وی بیان داشت:  برگزاری کنگره شعر رضوی با حضور شاعران برتر کشور و شاعران رسای آذربایجان، مشاوره حقوقی برای مردم، رونمایی از ۱۴ کتاب شعر رضوی، برگزاری کرسی تلاوت با حضور قاری برتر مسابقات قرآن کشور و کارگاه داستان نویسی از دیگر برنامه‌های دهه کرامت در آذربایجان شرقی است.

وی  خاطرنشان کرد:‌ افزایش ارادت و محبت مردم به اهل بیت (ع) و آقا علی‌بن‌موسی‌ارضا(ع) در جامعه و دوطرفه بودن و جا بازکردن ایشان در زندگی ما از جمله اهداف مهم برگزاری برنامه‌های دهه کرامت و دیگر برنامه‌های آستان قدس رضوی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.