نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی گفت: با اینستکس هیچ‌ چیزی اضافه نمی‌شود و شرایطمان تغییری نمی‌کند.

اینستکس فایده‌ای ندارد/ امیدی به برجام نباید داشت
به گزارش قدس آنلاین ؛ حمید گرمابی  گفت: هنوز اجرای اینستکس شروع نشده و حرف از اجرایی آزمایشی آن است و اگر آن چیزی که اکنون هست باشد، هیچ فایده‌ای ندارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: می‌خواهند اینستکس را برای غذا و دارو استفاده کنند در حالی که این دو از قبل مستثنی شده بود، اگر بشود برای همه موارد و به‌خصوص صادرات و واردات استفاده شود، بعد می‌شود بر روی آن جدی فکر کرد و اگر این چیزی که اکنون می‌گویند باشد، ارزشی ندارد.

وی تأکید کرد: با اینستکس هیچ‌ چیزی اضافه نمی‌شود و شرایطمان تغییری نمی‌کند.

گرمابی ادامه داد: باز هم تأکید می‌کنم اگر این‌گونه باشد هیچ مزیتی برای ما نمی‌تواند داشته باشد و قاعدتاً برای مسؤولان مربوطه که در حال مذاکره هستند، نباید قابل پذیرش باشد.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با شرایطی که اکنون شروع‌ شده است، بعید می‌دانم طرف اروپایی بتواند شرایطی که ما تعیین کرده‌ایم را برآورده کنند مگر اینکه طی چند روز آینده تغییری ایجاد شود و همه صادرات و واردات ما را اینستکس پوشش دهد.

وی خاطرنشان کرد: برای عبور از شرایط فعلی باید دید چه راه‌هایی در پیش داریم، در حال حاضر در شرایطی هستیم که امکان انتخاب زیادی نداریم.

گرمابی خاطرنشان کرد: ممکن است در چهارچوب برجام کارهایی که می‌توانیم از جمله کاهش تعهدات را انجام دهیم و هنوز این امکان هست، این امکان نیز وجود دارد که در ظاهر در برجام بمانیم و طبق بندهای برجام تا جایی که می‌توانیم تعهدات را کاهش دهیم، اکنون شرایطی که اعلام کرده‌ایم نیز مطابق بندهای برجام است.

 عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: خروج از برجام به‌صورت رسمی و کامل بهانه‌ای دست دشمنان قسم‌خورده ما می‌دهد که پرونده ما را به شورای امنیت ببرند و مشکلات ما بیشتر شود.

وی خاطرنشان کرد: این امکان را داریم که همان‌طور که اعلام‌شده تعهداتمان را کم کنیم ولی در برجام بمانیم، البته به برجام نباید امید داشت و فقط باید اسماً در برجام ماند.

منبع : فارس

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.