استاندار خراسان رضوی گفت: شهدا و مدال‌آوران، سرمایه‌های ملی و اجتماعی کشور هستند و افزایش آنان سبب قوام کشور خواهدشد.

شهدا و مدال‌آوران سرمایه‌های ملی هستند
به گزارش قدس آنلاین ،  علیرضا رزم حسینی در مراسم تجلیل از قهرمانان جهانی و آسیایی سال ۹۷ که در تالار شهر مشهد برگزار شد، اظهار کرد: خراسان رضوی شایسته قهرمانی است. به همه ورزشکارانی که با وجود همه محدودیت‌ها و محرومیت‌ها در حوزه تامین منابع مالی و تجهیزاتی، موفق به کسب مدال در مسابقات آسیایی و جهانی شدند، تبریک می‌گویم. امیدوارم مردم خراسان همواره در حوزه ورزش را پیشگام باشند، بمانند و مدال‌های رنگارنگی برای استان و کشور به ارمغان آورند.
وی بیان کرد: خراسان رضوی در حوزه منابع مالی امکانات خوبی را در اختیار ورزش قرار داده است. در سال گذشته حدود ۴۷ میلیارد تومان برای ورزش پرداخت کردیم. در سال جاری نیز این مبلغ حدود ۵۷ میلیارد تومان است که ۲۰ درصد متعلق به حوزه جوانان و ۸۰ درصد متعلق به حوزه قهرمانی ورزش استان است.
استاندار خراسان رضوی خاطر نشان کرد: انسان سالم، جامعه سالم و محیط سالم از شاخص‌های توسعه‌یافتگی هر کشور است. امروزه ورزش بر همه واجب است. هیئت ورزش همگانی استان موفق به کسب رتبه نخست کشوری شد. رئیس هیئت باید در حوزه ورزش همگانی و انجام کارهایی که نشاط‌آور است و می‌تواند تحرک بیشتری به جامعه بدهد کمک کنند. امیدوارم این قهرمانی‌ها روز به روز افزایش پیدا کنید.
رزم حسینی گفت: در کنار قهرمانان این سرزمین، نباید سربازان وطن را که ۳۰ سال پیش در دوران دفاع مقدس با دست خالی و بدون منت رفتند و جان‌فشانی کردند را فراموش کنیم. جوانان ما بدانند که فداکاری‌ها آن زمان بسیار خالصانه و بی‌ادعا بود. این سربازان رفتند تا قطعه‌ای از خاک سرزمین پهناور ایران جدا نشود. امروز نیز مدافعان حرم به درستی از امنیت ملی ما دفاع می‌کنند.
وی عنوان کرد: در شرایطی که آمریکا و سایر کشورهای قدرتمند، برای دفاع از امنیت ملی خود در شرق آسیا حضور پیدا می‌کنند و ناوگان‌های خود را به این مناطق می‌فرستند، چطور ما نباید در آن طرف مرزها از خاک خود دفاع کنیم؟ در دوره انقلاب نیز مشتاقانی بودند که به میدان می‌رفتند اما امروز کسی که مادیات فعلی و زرق و برق دنیا را رها می‌کند و خالصانه و داوطلبانه در میدان حضور پیدا می‌کند، بسیار ارزشمند است.
استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: ما چنین قهرمانانی داریم، شما نیز امروز قهرمانان مدال‌آور ما هستید. همه این افراد سرمایه‌های ملی و اجتماعی ما هستند و امیدواریم روز به روز سرمایه‌های اجتماعی این کشور افزایش پیدا کند. این مهم باعث قوام ایران خواهد بود.
منبع : ایسنا
انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.