استاندار خراسان شمالی از سفر دکتر حسن روحانی رییس جمهور در هفته آینده به این استان خبر داد.

رییس جمهور هفته آینده به خراسان شمالی سفر می‌کند
به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، دکتر محمدعلی شجاعی در نشست خبری گفت:تلاش کردیم سفر رئیس جمهور برای جذب اعتبارت، در نیمه اول سال برگزار شود و در چند جلسه وضعیت استان را تشریح کردم و بنا به پیشنهاد استان دور دوم سفر ریاست جمهوری  همزمان با ولادت حضرت امام رضا(ع) برگزار می شود.
وی اظهار داشت: در راستای سفر ریاست جمهوری به استان بعد از قطعی شدن برگزاری سفر تلاش کردیم جلسات مختلفی را با وزارتخانه ها و ۶۷ هلدینگ و شرکت بزرگ برگزار کنیم.
وی افزود:اعتبارات وزارتخانه ها بر ایجاد زیر ساخت ها هزینه می شود تا سرمایه گذاران بتوانند سرمایه گذاری داشته باشند و در استان منجر به ایجاد اشتغال، افزایش سطح درآمد و معیشت مردم شود.
شجاعی تصریح کرد: در سفر دور دوم ریاست جمهوری بر توسعه بخش خصوصی استان تاکید داریم و تامین اعتبار از سوی بانک ها برای سرمایه گذاری بخش خصوصی برای ما اهمیت دارد.
وی افزود: روند تمامی سفرهای ریاست جمهوری با استان ها برگزاری جلسه در نهاد و اعلام وضعیت استان، مصوبات و اعتبارات است اما بنده چون اعتقاد دارم این سفر از فرصت های آخر برای تامین بخشی از نداشته های استان است به معاونان خود و مدیران اجرایی استان دستور دادم در فاصله 10 روزه برگزاری سفر برای اخذ مصوبات و اعتبارات بیشتر به تهران بروند.
استاندار خراسان شمالی گفت: سفر فرصت مهمی برای جبران نداشته های استان است و باید از این فرصت استفاده کنیم و رویکرد ما این است که مردم،نتایج این سفر و حضور کاروان دولت تدبیر و امید را حس کنند.
شجاعی ادامه داد: در تاریخ استان، دو استان سبب توسعه این خطه از کشور شده که یکی از انها سفر رهبرمعظم انقلاب در سال ۹۱ و دیگری سفر دولت تدبیر و امید در سال ۹۴ بوده است.
وی اظهار داشت:در سفر رهبری ۱۷ هزار و ۲۹۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب شد که بیش از دو سون این میزان، جنبه اجرایی پیدا کرد و البته هنوز پنج هزار میلیارد ریال از اعتبارات این سفر هنوز عملیاتی نشده است.
شجاعی اظهار داشت: در سفر کاروان دولت تدبیر و امید به استان نیز شش هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب شد که تاکنون ۹هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال برای اجرای مصوبات تخصیص یافته که البته بخشی از تعهدات ان سفر هم هنوز انجام نشده است.
استاندار خراسان شمالی در خصوص مشکلات اجتماعی منطقه در سفر رییس جمهور گفت: استان از مشکلات اجتماعی رنج می برد و آثار سوء آن تدریج در استان دیده می شود.
شجاعی با بیان آمار بیسوادی در استان از میانگین کشوری بالاتر است گفت: نرخ ترک تحصیل بالاست و ترک تحصیل دختران افزایش یافته بدان معنا است که کار مطلوبی در حوزه اجتماعی، انجام نشده است.
در ادامه این جلسه شجاعی از پیگیری برای برگزاری همایش معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری استان در سطح بین المللی خبر داد و گفت: زمان برگزاری این همایش در چند ماه آتی برنامه ریزی شده است.
وی تصریح کرد: ایجاد سه هزار شغل در استان توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره) از دستاوردهای این سفر است که این ستاد با احرای طرح های اشتغال زا، بناه و یا ظرفیت صندوق های خرد، این میزان شغل را ایجاد می کند.
انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.