خراسان شمالی- امام جمعه بجنورد گفت: مسئولان مراقب فریب جدید اروپایی ها باشند

مسئولان مراقب فریب جدید اروپایی ها باشند
به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، آیت الله یعقوبی در خطبه هاط نماز  عبادی سیاسی جمعه با اشاره به پایان ضرب الاجل ایران به کشورهای اروپایی برای برقراری اینستکس، گفت: مسؤولان وزارت امور خارجه مراقب باشند در این موضوع همانند مسأله برجام کلاه سرشان نرود.

وی، با اشاره به تقابل بین ایران و غرب، اظهار کرد: مسؤولان ما نباید دلخوش به وعده های غرب و کشورهای اروپایی باشند.

وی افزود: واقعیت این است که به روزهای پایانی ضرب الاجل ایران به کشورهای اروپایی برای راه اندازی کانال مالی ویژه نزدیک می شویم و این کشورها به دست و پا افتاده اند که به گونه ای از این مخصمه رهایی یابند و در این راستا قصد دارند ایران را سرگرم کنند تا از زیر بار مسؤولیت شانه خالی کنند.

آیت الله یعقوبی اضافه کرد: باید مسؤولان کشور به ویژه مسؤولان وزارت امور خارجه مراقب باشند این بار همانند موضوع برجام کلاه بر سرشان نرود و بار دیگر فریب غرب را نخورند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی ادامه داد: غرب و کشورهای اروپایی در توافق برجام به تعهدات خود وفا نکرده و در این تعهد مالی هم به وعده های خود عمل نمی کنند.

وی خاطرنشان کرد: باید مسؤولان ما در مقابل عدم انجام وعده های مالی اروپا در کانال مالی اینستکس، ضرب الاجل دوم را تعیین کرده و اقدامات متناسب خود را در این راستا آغاز کنند.

آیت الله یعقوبی افزود: بر اساس برنامه قرار بود کشورهای اروپایی روزانه 700 هزار بشکه نفت از ما خریده و پول آن را از طریق کانال مالی انتقال دهند؛ اما اکنون از خرید نفت سرباز می زنند و درنتیجه حساب مزبور به صورت تشریفاتی و بدون پول خواهد بود که به درد ما نمی خورد.

وی تصریح کرد: مسؤولان ما باید مراقب باشند اگر بار دیگر موضوعی همانند برجام تکرار شده و فریب بخورند خسارات جبران ناپذیری به کشور وارد می شود.

آیت الله یعقوبی افزود: البته انرژی هسته ای و موشکی که آنها مطرح می کنند بهانه است و آنها با این نظام متعالی مخالف اند چرا که هراس دارند تمدن اسلامی جای تمدن شرق و غرب را بگیرد لذا مسئولان امور خارجه محکم در مقابل خواسته های نابجا آنها بایستند و اگر مهلت ۶۰ روزه به اتمام رسید و آنها به تعهدات خود عمل نکردند بلافاصله ضرب الاجل دوم را اعلام کنید و بدانید مردم پشت شما هستند.

خطیب نماز جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود به دیدار کارگزاران حج با مقام معظم رهبری هم اشاره کرد و گفت: رهبری در این دیدار به مسئله انتخابات اشاره کرده و فرمودند: قطعا مردم ما در صحنه انتخابات حاضر می شوند و این شیادانی که برای حضور مردم شرط گذاری می کنند بدانند ملت ما با خدا شرط بسته اند و نیازی به شرط و پیمان با دیگری ندارند.

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه انصاف در انتخابات حرف اول را می‌زند، کاندیداها را به پرهیز از تخریب و تهدید توصیه کرد و اظهارداشت: انتخابات مجلس مسابقه در نام نویسی و کاندیدا شدن نیست بلکه باید انسان‌هایی وارد مجلس شوند که مطمئن هستند می توانند برای مردم کاری انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی به مسئله یکی شدن گروه حشدالشعبی با ارتش هم اشاره کرد و گفت: اگر چه آمریکا برای حدف گروه حشدالشعبی فشار می‌آورد ولی مسئولان عراقی مراقب باشند با این ترکیب این گروه در ارتش هضم نشود و معجون بی خاصیتی از کار درنیاید.

آیت الله یعقوبی همچنین با تبریک دهه کرامت، بر استفاده معنوی مردم از برنامه های ویژه این ایام تاکید کرد و گفت: حضور خادمان حرم رضوی در شهرها و روستاها و برپایی نمایشگاه رضوی و دیگر برنامه هایی که تدارک دیده شده بهترین فرصت کسب معرفت از ائمه اطهار علیهم السلام است.

امام جمعه بجنورد، با بیان اینکه روز ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها به نام روز دختر نام گرفته، بانوان را به الگوگیری از این بانوی باحیا، باحجاب و پیرو امام زمان خود سفارش کرد و افزود: دختران مسلمان باید به خود ببالند که همچین روزی به نام آنها نام گرفته است.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی همچنین رو ۱۴ تیر که به نام روز قلم نام گرفته را گرامی داشت و گفت: قلم همچون شمشیر است که اگر به دست اهل خود بیفتد می تواند همچون سلاح رزمندگان با باطل مبارزه کند.

وی ضمن اینکه به افرادی که رسانه در اختیار دارند توصیه کرد مراقب قلم و نوشته خود باشند که مبادا ذهنی به گمراهی نرود چراکه در مقابل آن مسئول هستند، به مسئولان هم سفارش کرد اگر نقد منصفانه ای توسط رسانه ها انجام می شود سعه صدر داشته باشند و به جای قطع سهمیه کاغذ و غیره، از آنها حمایت کنند چراکه رسانه ها می توانند نقش مهمی در توسعه و پیشرفت داشته باشند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.