نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در دانشگاه فردوسی مشهد گفت: رقابت ۱۰۱ هزار و ۹۴۷ داوطلب آزمون ورودی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور در خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور پایان یافت.

ماراتُن علمی ورود به دانشگاه ها در خراسان رضوی پایان یافت

به گزارش قدس آنلاین، جواد ساده افزود: در آخرین مرحله از این مارتُن علمی ۱۲ هزار و ۵۱۸ نفر در گروه زبانهای خارجی عصر امروز همزمان با سراسر کشور در خراسان رضوی به رقابت پرداختند.

او اضافه کرد: امسال ۵۷.۲ درصد داوطلبان کنکور در خراسان رضوی را زنان با تعداد ۵۸ هزار و ۲۸۷ نفر و ۴۲.۸ درصد داوطلبان خراسان رضوی را مردان با تعداد ۴۳ هزار و ۶۶۰ نفر تشکیل دادند.

وی ادامه داد: در آزمون سراسری امسال در استان خراسان رضوی شرکت کنندگان در ۲۹ حوزه امتحانی در ۲۱ شهرستان استان شرکت کردند.

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در دانشگاه فردوسی مشهد گفت: ۵۳ هزار و ۳۸۰ نفر از شرکت کنندگان درآزمون سراسری ورود به دانشگاه‌های امسال از شهر مشهد هستند که ۳۰ هزار و ۳۵۶ نفر آنها در ۱۱ دانشکده دانشگاه فردوسی مشهد به رقابت پرداختند.

ساده افزود: کارنامه اولیه آزمون، دهه دوم مردادماه امسال منتشر و نتیجه نهایی آزمون نیز دهه سوم شهریورماه اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: پارسال در استان خراسان رضوی ۹۱ هزار و ۶۸۰ نفر در آزمون ورودی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی شرکت کرده بودند که امسال این تعداد ۱۰ هزار و ۲۶۷ نفر نسبت به سال قبل، افزایش داشته است.

مسئول حفاظت آزمون استان خراسان رضوی گفت: صبح پنجشنبه ۱۳ تیر ماه در گروه علوم ریاضی و فنی ۱۱ هزار و ۳۷۲ نفر و در گروه علوم انسانی ۲۱ هزار و ۴۳۶ نفر داوطلب در استان خراسان رضوی به رقابت پرداختند.

مرتضی ایمن شهیدی افزود: در گروه آزمایشی هنر نیز رقابت ۹ هزار و ۵۰۳ نفر داوطلب علاقه مند به رشته‌های هنری دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی عصر پنجشنبه ۱۳ تیر در خراسان رضوی انجام شد.

وی ادامه داد: بیشترین شرکت کنندگان در آزمون سراسری دانشگاه‌های کشور از خراسان رضوی در گروه علوم تجربی صبح امروز جمعه ۱۴ تیر با ۴۷ هزار و ۱۱۸ نفر به رقابت پرداختند.

مسئول حفاظت آزمون استان خراسان رضوی با اشاره به آخرین مرحله این آزمون افزود: در گروه زبانهای خارجی نیز ۱۲ هزار و ۵۱۸ نفر عصر جمعه ۱۴ تیر ماه ۹۸ به رقابت پرداختند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.