دبیر انجمن صنفی خدمات مسافرتی خراسان رضوی گفت: سه کشور ترکیه، امارات متحده و عراق، بیشترین مقاصد سفر خارجی است که مشهدی‌ها انتخاب می‌کنند.

بیشترین مقاصد سفر خارجی مشهدی‌ها کدام کشورها هستند؟

به گزارش قدس آنلاین، ‌مجید فرقانی در پاسخ به سوالی در خصوص بیشترین مقاصد سفر خارجی که مشهدی‌ها انتخاب می‌کنند، اظهار کرد: بیشترین مقاصد خارجی سفر برای مشهدی‌ها ترکیه و پس از آن امارات متحده عربی است. همچنین به جز این مقاصد گردشگری یاد شده، مقصد زیارتی عراق را نیز شاهد هستیم و لذا بیشترین سفر مردم مشهد را در بخش مقاصد خارجی، این سه کشور تشکیل می‌دهند. دبیر انجمن صنفی خدمات مسافرتی خراسان رضوی عنوان کرد: در حال حاضر شرایط به گونه‌ای است که  خدمات در این کشورهای یادشده با توجه به افزایش نرخ ارز گران شده و لذا تقاضاها امسال نسبت به سال گذشته کاهش بسیار شدیدی داشته است.

فرقانی یادآور شد: سال گذشته با همین مدت مشابه تعدادی پروازهای چارتری به مسیرهای مختلف در ترکیه و نیز در مسیر امارات داشتیم که امسال این پروازها لغو شده است. به این دلیل که تقاضا پایین آمده و این نشان از آن است که قدرت خرید مردم در بحث سفر کاهش یافته است. در نهایت امیدواریم وضعیت به گونه‌ای پیش رود که مردم بتوانند سفر را در سبد مصرف خانوار خود قرار دهند.
وی در خصوص لغو یک‌طرفه ویزای ایران برای اتباع چین افزود: ویزای اتباع چین برای سفر به ایران به صورت یک‌طرفه لغو شده و این امر احتمالا فرصتی را ایجاد می‌کند تا بتوانیم گردشگرانی را از کشور چین به ایران بیاوریم؛ به این دلیل که دیگر نیازی به گرفتن ویزا برای سفر به ایران ندارند.
دبیر انجمن صنفی خدمات مسافرتی خراسان رضوی تصریح کرد: اگر بر روی این موضوع برنامه‌ریزی درستی صورت گیرد، شاید باعث شود تا حجم بیشتری از مسافران را از کشور چین داشته باشیم و همان‌گونه که می‌دانید کشور چین تقریبا بزرگ‌ترین کشور فرستنده توریست به همه دنیا است و لذا ما نیز با این برنامه‌ریزی می‌توانیم سهمی را برای خود کسب کنیم. منب

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.