مدیر مرکز حوادث و فور یت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه گفت: از ابتدای امسال با به کارگیری فناوری نوین (سامانه اتوماسیون)، مزاحمت‌های تلفنی اورژانس در این شهرستان نسبت به سال گذشته ۵۵ درصد کاهش یافته است.

مزاحمت‌های تلفنی اورژانس در تربت‌حیدریه ۵۵ درصد کاهش یافته است

به گزارش قدس آنلاین، محمدجواد امیری  با اشاره به برقراری ۱۱ هزار تماس با خطوط ارتباطی اورژانس ۱۱۵ در سه ماهه نخست امسال، اظهار کرد: از این تعداد ۲۴۵۴ مورد یعنی حدود ۲۲ درصد از کل تماس‌ها با عنوان مزاحمت، در سامانه الکترونیک ثبت شده و تماس‌های دیگر نیز شامل موارد غیر اورژانسی، مشاوره و پیگیری است.

وی ادامه داد: اورژانس به عنوان یک نهاد امدادی مسئولیتی بسیار حساس در قبال جان افراد دارد و تلفن  ۱۱۵ برای برقراری تماس‌های فوری و انجام عملیات پیش بیمارستانی رسیدگی به موارد فوریت‌های پزشکی و ارائه خدمات به مصدومان و بیماران اورژانسی است.

امیری مطرح کرد: گاهی اوقات برخی افراد بر اثر بی‌اطلاعی از حساسیت اورژانس دست به اقدام مزاحمت برای تلفن ۱۱۵ می‌کنند که این امر باعث به تعویق افتادن پاسخگویی کارشناسان اورژانس به افراد نیازمند خدمات فوریت‌های پزشکی می‌شود.

وی با بیان اینکه فرهنگ‌سازی در پیشگیری از این امر مهم بسیار تاثیرگذار است، تصریح کرد: می‌توان با برنامه‌ریزی منظم و دادن اطلاعات کافی از مسئولیت‌های اورژانس ۱۱۵ به شهروندان آنان را با این وظیفه حساس آشنا کرد، همچنین در این فرهنگ‌سازی مردم باید بدانند مزاحمت برای تمام نیروهای امدادی سبب به خطر افتادن جان گرفتاران می‌شود.
منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.