رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: جشن‌های دهه کرامت باید باشکوه، مصداق شادی مؤمنانه، محلی برای معرفت افزایی و مجالی باشد تا بتوانیم دل‌های عاشق در سراسر ایران اسلامی و قلوب شیعیان را در سراسر جهان شاد کنیم.

جشن‌های دهه کرامت باید باشکوه و مصداق شادی مؤمنانه باشد

به گزارش قدس آنلاین  حجت‌الاسلام حجت گنابادی نژاد رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی اظهار کرد: اگر قرار باشد سیره و زندگی امام رضا(ع) را مورد توجه قرار دهیم باید وقایع زندگی امام رضا(ع) را درک کرده باشیم، دو دوره سخت بر اهل‌بیت(ع) سپری‌شده است که یکی از آن دوره‌ها دوره بنی‌امیه و دیگری بنی‌عباسی بود. امام رضا (ع) تهدید ولایت‌عهدی از سوی مأمون را به بزرگ‌ترین فرصت شیعی در طول تاریخ تبدیل کرده‌اند و همین سبب شده است که امروز ایران مهد ام‌القری تمدن شیعی باشد و تمام آزادگان جهان امید و چشمشان به ایران است.

وی تصریح کرد: پیروزی جریان مسلمان‌های علوی مقابل رژیم منفور پهلوی و پیروزی‌های چهل سال گذشته انقلاب اسلامی در برابر استکبار جهانی همگی به برکت حضور امام علی بی موسی‌الرضا(ع) کسب‌شده است.

گنابادی نژاد با بیان اینکه سالانه حدود ۳۰ میلیون زائر از سراسر ایران اسلامی و دنیا به بارگاه منور رضوی مشرف می‌شوند، ابراز کرد: آستان قدس رضوی از حدود ۳ سال گذشته تا امروز بیش از یک میلیون زائر زیارت اولی محروم که تاکنون توفیق تشرف به بارگاه منور امام علی بن موسی الرضا(ع) را نداشتند، از سراسر ایران به حرم مطهر رضوی آورده است.

وی در ادامه به برنامه‌های دهه کرامت آستان قدس رضوی اشاره و با بیان اینکه برنامه‌های دهه کرامت در چند محور برنامه‌ریزی‌شده است که محور مرکزی آن حرم مطهر قرارگرفته و در محورهای بعدی مشهد مقدس، کشور و عرصه بین‌الملل مورد برنامه‌ریزی قرار دارد، افزود: جشن‌های شکوه رضوان در حرم مطهر در شب‌های دهه کرامت با محتوای متنوع فرهنگی توسط معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس برنامه‌ریزی و اجرایی می‌شود.

گنابادی نژاد با بیان اینکه تقویت نظم و انضباط در حرم مطهر و گل‌آرایی و نورپردازی ویژه صحن‌ها در دستور کار است، ادامه داد: باهدف معرفت افزایی زائران در دهه کرامت رضوی علاوه بر قفسه‌های کتب ادعیه قفسه‌های کتاب دائمی نیز در رواق‌های حرم مطهر به‌عنوان یک اقدام شاخص فرهنگی در اختیار زائران قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: موضوع کتاب و کتاب‌خوانی به‌عنوان سرفصل دائمی به برنامه‌های حرم مطهر اضافه شده و در ادامه همین طرح در ۳۱ استان کشور حداقل یک پایگاه در هر استان با عنوان رواق رضوی با محوریت کتاب و کتاب‌خوانی در دهه کرامت راه‌اندازی می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی تصریح کرد: موضوع کتاب و کتاب‌خوانی در راستای ترجمان حقیقی شخصیت عالم آل محمد(ص) در ایستگاه‌های رواق رضوی دنبال می‌شود.

وی افزود: باهدف خدمت به محرومان و مستضعفان در دهه کرامت معاونت محرومیت‌زدایی آستان قدس بسته‌هایی را برای توزیع در مناطق محروم تأمین کرده‌ است و موضوع اشتغال‌زایی در مناطق محروم کشور بویژه استان‌های سیل‌زده را در دستور کار دارد.

گنابادی نژاد بیان کرد: ویژه‌برنامه زیرسایه خورشید برای یازدهمین سال با حضور خادمان، مبلغان، قاریان برجسته، شاعران اهل‌بیت(ع) و خدمه امام علی بن موسی‌الرضا (ع) در بیش از ۲ هزار نقطه کشور و ۷ کشور جهان اجرا می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: چهار سال است که در دهه آخر صفر زائران پیاده اهل سنت امام رضا(ع) را پذیرا هستیم و برادران و خواهران ارمنی هم بسیار دل‌بسته امام رضا(ع) هستند به‌طوری‌که یکی از علمای ارمنی خاطره برآورده شدن حاجتش نزد علی بن موسی‌الرضا(ع) را نقل کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.