پس از آنکه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از آمادگی برای حمله نظامی احتمالی به نوار غزه سخن گفت، حماس اعلام کرد که این تهدیدها، مقاومت را نمی‌ترساند بلکه بر عزم و اراده آن برای مقاومت تا آزادی فلسطین می‌افزاید.

پاسخ حماس به تهدید نتانیاهو؛ تأکید بر گزینه مقاومت برای آزادی فلسطین

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هفته گذشته اعلام کرد، این رژیم در حال کسب آمادگی نظامی است تا در صورت لزوم به نواز غزه حمله کند.

بر اساس گزارش «فلسطین ‌الیوم»، «خلیل الحیه» عضو دفتر سیاسی حماس در مراسم پایانی اردوگاه‌های تابستانی «المجد 2» اعلام کرد، اکنون بر قدرت و صلابت مقاومت افزوده شده و مرحله پیش رو نیازمند وحدت و قدرت بیشتری برای مقابله با رژیم اشغالگر است.

وی افزود، اردوگاه‌های المجد 2 پیامی واضح از مقاومت فلسطین به تمام کسانی است که برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی شتافته‌اند.

الحیه ادامه داد: «برپایی این اردوگاه‌ها پاسخی واضح به نشست منامه با هدف نابودی مسأله فلسطین است؛ همچنین پاسخی آشکار به تهدیدات بنیامین نتانیاهوست.»

وی سپس خطاب به نتانیاهو گفت: «اگر فکر می‌کنی تهدیدات تو علیه فلسطین و مقاومت ما را می‌ترساند، الان این (برپایی اردوگاه‌های مذکور) پاسخ مقاومت است، اظهارات تو جز بر قدرت و تأکید ما بر یک مسأله برحق و گزینه مقاومت نمی‌افزاید.»

الحیه در ادامه بر همبستگی حماس و جهاد اسلامی و شاخه‌های نظامی این دو جنبش در مسیر مشترک و آزادسازی فلسطین تأکید کرد.

اردوگاه‌های تابستانی المجد 2 را «سرایا القدس» شاخه نظامی جهاد اسلامی برپا کرده بود و در آن به رده‌های سنی مختلف آموزش‌های نظامی داده می‌شود. حماس نیز از اینگونه اردوگاه‌ها در فصل تابستان برگزار می‌کند.

گروه‌های مقاومت فلسطینی اصرار دارند تا توافقات قبلی در خصوص شکسته شدن محاصره  ۱۳ ساله و کاهش محدودیت‌ها بر صادرات و واردات به نوار غزه اجرا شود. 

طبق گفته منابع صهیونیستی مشکل فعلی تل‌آویو این است که میان سرنوشت نیروهای مفقود شده خود در غزه و ارائه تسهیلات به این منطقه بتواند نوعی ارتباط برقرار کند. موضوعی که جنبش حماس به هیچ وجه آن را نمی‌پذیرد و پرونده سربازان صهیونیست و روند تبادل را کاملا جدای از موضوع محاصره غزه می‌داند. (جزئیات بیشتر)

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.