۱۵ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷
کد خبر: 662312

یادداشت

دشمن نیروی انتظامی را هدف گرفته است

حجت الاسلام والمسلمین سهراب مظفری میانجی

 نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران سهم بسیار زیادی در ارتقا و  تأمین امنیت اجتماعی کشور دارد؛ قطعاً نمی‌توان سهم نیروی انتظامی را در ایجاد امنیت نادیده گرفت چرا که بخش اعظمی از امنیت اجتماعی مرهون خدمات و زحمات شبانه روزی فرزندان این سرزمین در لباس پلیس است.

دشمن نیروی انتظامی را هدف گرفته است

پلیس به عنوان نماد امنیت اجتماعی عهده دار جلوگیری از وقوع ناهنجاریها و جرایم اجتماعی، حفظ انضباط اجتماعی و رعایت حقوق شهروندی است لذا توسعه یافتگی هر جامعه با اصل اساسی امنیت ارتباط مستقیمی دارد واز هم جدا نمی‌شود.

بنابراین پلیس به عنوان بازوی اجرایی تأمین امنیت در برخورد با هنجارشکنان و بزهکاران و افرادی که به اشکال مختلف امنیت جامعه را به چالش می‌کشند حافظ امنیت سایر مردم جامعه است از این رو نمی‌تواند در برابر عده قلیلی که امنیت مردم را بر نمی‌تابند، سکوت کند.

 خوشبختانه آحاد مردم جامعه به این موضوع واقفند که پلیس مظهر ایجاد امنیت و آرامش اجتماعی است، از این رو در همکاری با پلیس مانع هر گونه هنجار شکنی و رواج بزهکاری در جامعه می‌شوند چرا که عدم همکاری با پلیس به ضرر مردم و باز شدن فضا برای افزایش ناامنی و احساس امنیت در خلافکاران و هنجارشکنان می‌شود لذا تا زمانی که مردم با پلیس همکاری داشته باشند و در قبال پلیس و پلیس در قبال آنها احساس مسوولیت کند جامعه جایی برای بزهکاران نخواهد داشت.

بی تردید همه مردم مسلمان و انقلابی ایران اسلامی قدردان زحمات حافظان امنیت کشور هستند و به حد وسع خود نیز نسبت به همکاری و همیاری با پلیس در تامین امنیت اجتماعی مشارکت دارند. آنچه که  منجر به ایستادگی عده قلیلی در برابر نیروی انتظامی شده تلقین این موضوع به افکار عمومی جهان است که جامعه ایرانی فاقد هر گونه آرامش و امنیتی است و پلیس  در تضاد با آرامش مردم است در حالی که مردم به این موضوع واقفند که  نیروی انتظامی حافظ ارزشهای انقلاب اسلامی و آرامش ملت است؛ در حالی که دشمنان انقلاب و اسلام همواره تلاش کرده‌اند تا با ناکارآمد جلوه دادن نیروی انتظامی ناامیدی را در جامعه بخصوص در جوانان گسترش دهند. دشمنان خوب می‌دانند که ایجاد احساس ناامیدی و ناخرسندی از آینده در جوانان در تمامی حوزه ها اعم از اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی منجر به افزایش ناهنجاری‌ها و ولنگاری‌ها می‌شود. آلوده شدن بافت جامعه‌ای که جوان است ناخودآگاه به کل پیکره جامعه آسیب می‌زند لذا در چنین وضعیتی جامعه از هم گسسته می شود.

دشمن در مقابله با وظایف پلیس و رواج هنجارشکنی در جامعه تلاش می‌کند تا با القای ناامیدی، احساس کمبود، ناامنی، عقب ماندگی و بی‌عدالتی به جوانان آنها را به ورطه نابودی بکشاند، لذا انتظار می‌رود همه مسؤولین در کنار مأمورین نیروی انتظامی کشور حافظ عدالت و تأمین کننده امنیت در همه حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی باشند تا مردم فارغ از هر گونه دخالت دشمن بتوانند آینده کشور خود را به بهترین نحو ممکن و برخوردار از حداکثر امنیت بسازند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.