خراسان شمالی- دیدار معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با استاندار خراسان شمالی با رایزنی های دکتر محمدعلی شجاعی برای بهبود فضای آموزشی استان همراه بود که باعث شد خراسان شمالی به پایلوت اجرای دو طرح نوسازی مدارس کشور تبدیل شود.

رایزنی های استاندار خراسان شمالی برای بهبود وضعیت آموزشی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان شمالی، دکتر شجاعی در این دیدار اظهار داشت: طرح های برچیدن مدارس سنگی و برچیدن بخاری های گازی از سطح مدارس از سوی رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور جهت اجرا در خراسان شمالی به عنوان پالوت پیشنهاد شد که مورد موافقت استان است.

شجاعی ادامه داد: طرح برچیدن بخاری های نفتی از سطح مدارس خراسان شمالی اکنون به یک طرح ملی تبدیل شده است و با توجه به زیرساخت های برق و گاز فراهم شده در مدارس در این طرح با توجه به غیر ایمن بودن وجود بخاری های گازی در مدارس طرح برچیدن این بخاری های گازی از سطح مدارس ظرف دو ماه آینده در دستور کار استان قرار گرفت.

وی اشاره داشت: در تامین اعتبار اجرای این طرح سهم ملی ۷۰ درصد و سهم استان ۳۰ درصد خواهد بود.

شجاعی مطرح کرد: طرح برچیدن مدارس سنگی استان نیز با همان نسبت ۷۰ درصد سهم ملی و ۳۰ درصد سهم استانی تامین اعتبار خواهد شد و بازه زمانی تعیین شده برای اجرای این طرح چهار ماه است.

وی اشاره داشت: در بخش تامین تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی نیز سازمان نوسازی کشور ۵ میلیارد تومان اعتبار تعهد می کند و همچنین در مازاد بر سهم خراسان شمالی اگر استان در بخش نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اگر اعتباری هزینه شد با همان نسبت تفاوت اعتبارات ملی هزینه شود.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی در ادامه خطاب به رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: کوتاهی این سازمان در انجام تعهدات مربوط به سفر مقام معظم رهبری در سال ۹۱، سفر رئیس جمهور و هیات دولت در سال ۹۴ و زلزله سال ۹۶ موجب شده است استان خراسان شمالی از نظر تعداد کلاس های درسی و چیدمان دانش آموزان با چالش روبرو شود.

محمدعلی شجاعی افزود: نبود مستحدثات آموزشی لازم موجب افزایش نرخ ترک تحصیل به ویژه در دانش آموزان دختر به دلیل افزایش مسافت برای حضور در کلاس ها و افت تحصیلی دانش آموزان می شود.

شجاعی تاکید کرد: از سازمان نوسازی مدارس کشور خواستاریم نداشته های خراسان شمالی را در حوزه آموزش و پرورش که انصافا استان وضعیت خوبی در این حوزه ندارد، تامین کند.

شجاعی با بیان اینکه خیرین مدرسه ساز کشور به خراسان شمالی هدایت شوند، تصریح کرد: مرداد ماه سالجاری به مناسبت سالروز تاسیس استان همایشی در مرکز با حضور خیرین مدرسه ساز کشوری برگزار شود تا وضعیت استان را به سمع و نظر آنان برسانیم.

در ادامه این دیدار رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور هم گفت: تلاش دکتر شجاعی در حوزه آموزش به ویژه حرکت انقلابی و جهادی وی برای برچیدن بخاری های نفتی از سطح مدارس استان ستودنی است و باید بگویم این استاندار مبارک مردم خراسان شمالی باشد.

مهراله رخشانی مهر افزود: در سطح کشور ۲۴ هزار کلاس درس از بخاری های نفتی استفاده می کنند که مقرر شده است طرح برچیدن بخاری های نفتی خراسان شمالی به دیگر استان ها ارسال شود تا امسال شاهد جمع آوری این بخاری ها باشیم.

رخشانی مهر ادامه داد: به دلیل توفیق خراسان شمالی در طرح برچیدن بخاری های نفتی اجرای طرح های برچیدن بخاری های گازی و مدارس سنگی به عنوان پایلوت در این استان پیشنهاد می شود.

وی اشاره داشت: ۱۷ مدرسه و در مجوع ۶۷ کلاس درس با حداقل زیربنای ۳ هزار متر مربع مدارس سنگی در خراسان شمالی وجود دارد که اواخر هفته آینده اعتبار اجرای طرح برچیدن مدارس سنگی به خراسان شمالی برای آغاز طرح ابلاغ خواهد شد.

رخشانی مهر تصریح کرد: تامین اعتبار برای تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی بعد از انجام تعهدات مربوط به طرح برچیدن بخاری های نفتی به استان تزریق می شود.

وی اشاره داشت: امسال سهم خراسان شمالی در پروژه های مشارکتی با خیرین برای ساخت مدارس ۶ میلیارد تومان بود که به ۱۰ میلیارد تومان افزایش می یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.