فرج الله رجبی گفت: ما باید از ثبت دهه کرامت در تقویم رسمی بهره ببریم تا مردم آگاهی بیشتری درباره این دهه داشته باشند. اگر مسئولان و متولیان فرهنگی جامعه بتوانند از هر طرحی برای تعیّن و برجسته‌سازی این دهه استفاده کنند، قطعاً گام موثری در تقویت و بهبود فضای معنوی و فرهنگی کشور است که اولویت دادن به درج رسمی این دهه در تقویم یکی از بهترین راه‌هاست.

ثبت دهه کرامت در تقویم، گام مؤثری در تقویت فضای معنوی کشور است

فرج الله رجبی نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار «قدس آنلاین»، درباره دهه کرامت و لزوم ثبت این دهه در تقویم رسمی کشور و بهره بردن از ظرفیت های فرهنگی آن، اظهار داشت: اساساً مسئولان باید نگاه ویژه‌ای به شهرهای مذهبی داشته باشند، در کشور ما سه شهر مذهبی با ظرفیت های بالا وجود دارد که این ظرفیت ها سرمایه گرانبهایی برای مردم جامعه است. مشهد، قم و شیراز شهرهای مذهبی هستند که می‌توان از ظرفیت فرهنگی آن برای وحدت و تجلی فرهنگ دینی بهره برد. ما باید از دهه کرامت و خصوصاً ثبت آن در تقویم رسمی بهره ببریم تا مردم آگاهی بیشتری درباره این دهه داشته باشند و همچنین جنبه های مذهبی را در این سه شهر تقویت و برجسته کنیم.

فرج الله رجبی افزود: باید از دهه کرامت برای بازبینی مذهبی جامعه به خصوص نسل جوان بهره ببریم، بدین ترتیب که این دهه باید دهه‌ای برای گفتگو و تعامل بین دین شناسان و جوانان باشد و این امر می‌تواند محوریت خوبی برای حل مشکلات باشد. این دهه می تواند نوعی بازنگری در مباحث دینی بوجود آورد، بطوریکه این بازنگری می‌تواند تبیین و تثبیت بسیاری از مفاهیمی که مورد تردید یا هجمه قرار گرفته را استحکام ببخشد. بنابراین اگر مسئولان و متولیان فرهنگی جامعه بتوانند از هر طرحی برای تعیّن و برجسته سازی این دهه استفاده کنند، قطعاً گام موثری در تقویت و بهبود فضای معنوی و فرهنگی کشور است و اولویت دادن به درج و ثبت رسمی این دهه در تقویم نیز یکی از بهترین راه‌هایی است که می توان برای برجسته سازی آن استفاده کرد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی همچنین با تأکید بر لزوم توجه به جوانان در دهه کرامت و تبیین مفاهیم و اصول دینی در این دهه، گفت: همه مسئولانی که در این حوزه مشغول بکار هستند اولاً باید از کارهای کلیشه‌ای پرهیز و روش های جدید تعامل و ارتباط با جوانان را پیدا کنند، همچنین مباحث مطرح شده آنان باید مباحثی کاملاً به روز و مورد علاقه قشر جوان باشد. حرم امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س) و حرم شاهچراغ(ع) پایگاه عظیمی است تا از طریق آن ترویج دین و شریعت با نگاهی نو پیگیری شود.

وی تصریح کرد: وقتی بناست دهه کرامت بصورت بستری برای تعاملات فرهنگی و مذهبی جامعه باشد و وقایع مهم این دهه برای مردم جامعه تبیین شود، طبیعتاً یکی از این راهها این است که دهه کرامت در تقویم کشور به عنوان دهه رسمی ثبت و تصویب شود تا این امر زمینه لازم را برای توجه مردم فراهم آورد و با تکرار و استمرار یادآوری این دهه بتوانیم دستاوردهای فرهنگی مورد نیاز را کسب کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.