گیلان- مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: وضعیت مزارع برنج امسال در وضعیت مطلوبی است.

ظهور خوشه های طلایی برنج در ۱۸درصد از شالیزارهای گیلان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی گیلان ،ابراهیم اکبرزاده گفت: گیلان ۲۳۸هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد و تاکنون در ۱۸درصد از این مزارع ظهور خوشه های طلایی برنج گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین سطح خوشه دهی در شهرستانهای ماسال و صومعه سرا گزارش شده است، افزود: به طور میانیگن در استان یک میلیون صد هزار تن شلتوک برداشت می شود و پیش بینی می شود امسال بالغ بر ۷۵۰هزار تن برنج سفید در گیلان تولید شود.

اکبرزاده خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت آب در کشور، سیاست دولت در تولید برنج بیشتر برای کشت در استان های گیلان و مازندران است.

وی گفت: برای تولید و افزایش کیفی و کمی برنج برنامه های مختلفی از جمله افزایش توزیع بذر گواهی شده در بین کشاورزان برنامه ریزی شده است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی گیلان خاطرنشان کرد: در حال حاضر کارگروه جامعی از مسئولان، کارشناسان و موسسه تحقیقات برنج انتخاب شده اند که در زمینه تنوع سازی، تکثیر ارقام پرمحصول، افزایش بذر و تهیه بذر خوب برای کشت تلاش می کنند.

وی تصریح کرد: این بذرها از نظر قدرت، سلامت و تولید درحد مطلوب است.

اکبرزاده ادامه داد: یکی دیگر از راهکارهایی که برای افزایش کمی و کیفی برنج در استان در حال انجام است، تغذیه گیاهی برخی از شالیزارهایی است که به میزان کافی کود رسانی نشده اند.

وی گفت: برخی از کشاورزان اخیرا کود پتاس کمتری در شالیزارها استفاده کرده اند که باید جبران شود تا شاهد افزایش عملکرد تولید برنج در واحد سطح شالیزارها باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.