رشت - محل شهادت شهید علی انصاری تنها استاندار شهید کشور و معاون وی صبح شنبه با حضور مسئولان استان گیلان در رشت گلباران شد.

گلباران محل شهادت شهیدان انصاری و نورانی در رشت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از استانداری گیلان ، محل شهادت شهید علی انصاری استاندار اسبق گیلان و شهید نورانی معاون عمرانی او با حضور ارسلان زارع سرپرست استانداری گیلان و دیگر مسئولان استان ، در خیابان لاکانی رشت، گلباران شد.

شهید مهندس علی انصاری که از جمله مبارزان علیه رژیم منحوس پهلوی بود؛ پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ابتدا به معاونت استانداری خراسان و سپس به استانداری گیلان منصوب شد. وی عضو هیأت علمی دانشگاه گیلان نیز بود. شهید انصاری بزرگ مردی که قلبش مالامال از تعهد، تقوا، عشق و تلاش و ایثار بود، در پانزدهم تیرماه سال ۱۳۶۰ در ساعت هفت بامداد در چهارمین روز ماه مبارک رمضان در خیابان لاکانی رشت مورد هجوم ناجوانمردانه منافقان قرار گرفت و به مقام عالی شهادت در راه رضای حضرت باری‌تعالی که سال‌ها برایش تلاش کرده بود، نائل آمد.

شهید علیرضا نورانی نیز معاون عمرانی استاندار گیلان بود که به دست منافقان کوردل، به لقاءالله پیوست.

پنجشنبه گذشته نیز مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر انصاری و نورانی و شهدای کارمند استان گیلان با سخنرانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گلزار شهدای رشت برگزار شده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.