ناظر گمرکات خراسان رضوی گفت: صادرات در خراسان رضوی در ۳ ماهه ابتدایی امسال نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته ۶۲ درصد از نظر وزنی رشد داشته است.

صادرات خراسان رضوی ۶۲ درصد افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، امید جهانخواه  اظهار داشت: بر اساس نتایج حاصل از آمار مقدماتی میزان صادرات کالا از گمرکات خراسان رضوی در طول ۳ ماهه ابتدایی امسال ۹۵۶ هزار تن و با ارزش ۴۰۸ میلیون دلار است که نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته از نظر وزنی ۶۲ درصد رشد داشته است.

وی بیان کرد: همچنین میزان واردات کالا در طول همین مدت از گمرکات استان خراسان رضوی ۸۱ هزار تن و با ارزش دلاری ۹۰ میلیون دلار بوده که نسبت به سال گذشته در مدت زمان مشابه ۹ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به مثبت بودن تراز تجاری استان خراسان رضوی، خاطرنشان کرد: با توجه به آمارها باید گفت که تراز تجاری خراسان رضوی ۳۱۸ میلیون دلار بوده است.

ناظر گمرکات خراسان رضوی با بیان اینکه افغانستان همچنان مهم‌ترین کشور هدف کالاهای صادراتی در خراسان رضوی است، اظهار داشت: عراق، ترکمنستان و ازبکستان بعد از این کشور مهم‌ترین کشورهای  هدف کالاهای صادراتی خراسان رضوی است.

جهانخواه ادامه داد: زعفران، فرآورده‌هایی که بالای ۷۰ درصد آها را نفت و یا روغن‌های معدنی قیری تشکیل می‌دهد و سیب تازه از مهم‌ترین کالاهای صادراتی خراسان رضوی به کشورهای هدف است.

وی با تأکید بر اینکه بیشترین کالاهای وارداتی به استان خراسان رضوی را مواد اولیه مورد نیاز کارخانجات تولیدی تشکیل می‌دهد، تصریح کرد: پنبه حلاجی نشده یا شانه نزده، کلرور پتاسیم، ابریشم خام و لوبیا چیتی از مهم‌ترین کالاهای وارد شده به استان خراسان رضوی هستند.

ناظر گمرکات خراسان رضوی افزود: ازبکستان، ترکیه، امارات متحده عربی و چین نیز از جمله کشورهایی هستند که واردات کالا از آنها به مقصد استان خراسان رضوی انجام شده است.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.