کاشان- نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان در مراسم یازدهمین جشنواره ملی «آه و آهو» هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی معارف بلند اهل بیت (ع) برای نسل جوان عنوان کرد و گفت: معارف اهل بیت (ع) بهترین سرمایه و نعمتی است که خداوند سبحان به پیروان مکتب خود در مسایل معنوی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی به جوامع بشری عنایت کرده است.

یازدهمین جشنواره ملی «آه و آهو» در شهرستان کاشان برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین؛ آیت الله نمازی با اشاره به  ابعاد شخصیتی امام رضا (ع)  و با بیان اینکه آگاهی و آشنایی به مسائل دین، عدم تجاوز به حقوق دیگران و صبر و بردباری در برابر مشکلات از پیام های مهم امام رضا (ع) برای رسیدن به سعادت  و حقیقت ایمان می باشد، گفت: احکام دین، مسائل حقوقی ، خانوادگی ، حقوق مرد برزن ، حقوق زن برمرد ، حقوق والدین برفرزند، حقوق فرزند بروالدین، حقوق همسایه، خریدار و فروشنده و ... را که بشر به آن نیاز دارد در فقه اسلامی بیان شده است.

وی با بیان اینکه آگاهی به مسائل دینی بشر را از تجاوز به حقوق  دیگران بر حذر می کند، تصریح کرد: جامعه ای که  می خواهد حدود خود را بشناسند و با نشاط ، آگاهی و با صلابت  زندگی کند نباید به حق و حقوق یکدیگر تعدی و تجاوز شود.

عضومجلس خبرگان رهبری مدیریت زندگی، تدبیر درآمد و هزینه  را از دیگر راه های رسیدن به حقیقیت ایمان دانست و گفت: انسان هایی که  برنامه درستی در معیشت زندگی نداشته باشند در مسیر زندگی با سختی و تنگناهای زیادی مواجه می شوند، لذا مدیریت در امر معاش اقتضا می کند که  انسان  هزینه اش در زندگی کمتر از درآمدش باشد و بخشی از درآمدش را برای مواقع ضروری پس انداز کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    0 0
    عالی