ئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: نقدینگی چالش اصلی حوزه تولید در خراسان رضوی است و بانک‌ها هم در این زمینه باید با بخش صنعت همکاری داشته باشند.

نقدینگی چالش اصلی تولید خراسان رضوی است

به گزارش قدس آنلاین، حسن حسینی اظهار داشت: مدیران اجرایی استان به دلایل مختلف نظیر ترس از دستگاه‌های بالایی قادر به کمک به خانه صنعت، معدن و تجارت استان نیستند، البته وضعیت صنایع چندان نامطلوب نبوده و امور تا حد کافی انجام می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت مطلوب مسئولان خانه صنعت، معدن و تجارت در خراسان رضوی و تلاش آنها برای بهبود وضعیت در این بخش، ادامه داد: برخی صنایع در ۳ شیفت مختلف در استان فعالیت می‌کنند، البته برخی از آنها نیز فعالیتی ندارند و دچار رکود شده‌اند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: البته عدم کمک دستگاه‌های بالایی به خانه صنعت، معدن و تجارت استان از مهم‌ترین چالش‌های ما است، در صورت برطرف شدن این مشکل می‌توان آینده خوبی را برای خانه صنعت، معدن و تجارت استان پیش‌بینی کرد.

وی خاطرنشان کرد: با وجود چالش‌های بزرگ نقدینگی در حوزه تولید، اغلب بانک‌های فعال در استان ۲۰ درصد از از تسهیلات واگذاری را تا تاریخ مشخصی نزد خود نگه می‌دارند، این امر قانونی نبوده و باید تدابیری در این زمینه صورت گیرد.

حسینی با اشاره به اعتراض رئیس مجلس در مورد پرونده‌های ۱۰ ساله توسط سازمان مالیاتی، عنوان کرد: همدلی مجلس نتایج مثبتی به همراه داشته اما صنعت‌گران به آن احتیاج ندارند، باید رئیس مجلس قانون را اصلاح کند تا مشکلات موجود تا حدودی برطرف شده و متولیان دغدغه‌ای نداشته باشند.

وی بیان کرد: اقدامات مطلوبی از سال ۹۲ تاکنون در خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی رخ داده که از جمله آنها می‌توان به این اشاره کرد که در سال ۹۲ حدود ۷۰ درصد از سرمایه‌گذاری‌های استان در مشهد و اطراف مشهد انجام شده بود اما هم اکنون این آمار با تغییراتی روبه‌رو شده و تنها ۱۸ درصد از سرمایه‌گذاری متعلق به مشهد و اطراف آن است.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.