عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: درباره ثبت دهه کرامت در تقویم رسمی کشور با دبیر شورای فرهنگ عمومی مکاتبه و گفتگو خواهم کرد.

همه مسئولان فرهنگی از ثبت دهه کرامت در  تقویم رسمی حمایت کنند

سید احسان قاضی زاده هاشمی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی کشور باید مصوبه شورای فرهنگ عمومی استان خراسان رضوی در باره ثبت دهه کرامت در تقویم رسمی کشور را مورد بررسی قرار دهد و نسبت به اجرایی کردن آن مساعدت کند.

وی  با بیان اینکه  موضوع باید از طرف همه نمایندگان بویژه نمایندگان استان خراسان رضوی و قم مورد حمایت جدی قرار بگیرد،  تصریح کرد: این اقدام باید تاکنون صورت می گرفته است  از این رو جهت تحقق و عملیاتی کردن ان همه مسئولان فرهنگی باید حمایت جدی داشته باشند .

نماینده سرخس ، فریمان و بخش های احمد آباد و رضویه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در باره این موضوع با دبیر شورای فرهنگ عمومی مکاتبه و گفتگو خواهم کرد، افزود: یکی از مواردی که در زمان مدیرکلی وزارت فرهنگ و ارشاد استان تهران پیگیری و دنبال کردم و به آن نیز افتخار نیز می کنم برگزاری کنگره ها و همایش های متعدد با عنوان پاسداشت مقام مادران شهدا بود و با پیگیری که شخصا خودم از شورای فرهنگ عمومی انجام دادم   سالروز وفات حضرت ام البنین در تقویم رسمی به نام روز تکریم مادران شهدا ثبت شد.

قاضی زاده هاشمی بیان داشت: به دلیل لطف ویژه رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان خراسان رضوی بودجه زیارت در سال گذشته پرداخت نشد و با اینکه بودجه زیارت در جدول بودجه با عدد و رقم  آورده شد اما تخصیص آن صفر بود که این موضوع  در شورای برنامه ریزی استان در هفته گذشته مطرح شد و مقرر شد که استاندار در این باره با رئیس سازمان برنامه و بودجه رایزنی داشته باشند.    

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.