استاندار خراسان رضوی حضور زائران پیاده حرم امام رضا(ع) در دهه پایانی صفر را نماد همبستگی ملی دانست و گفت: عشق به امام رضا(ع) و حضور در مشهد در آن ایام آثار سیاسی و اجتماعی بسیاری در پی دارد.

حضور زائران پیاده در دهه پایانی ماه صفر نماد همبستگی ملی است

به گزارش قدس آنلاین ، علیرضا رزم‌حسینی ظهر امروز در دیدار با مدیرعامل، رئیس هیأت مدیره و اعضای هیأت مؤسس جمعیت خدمت‌گذار زائران پیاده امام رضا(ع) در دفتر استانداری ضمن تبریک فرارسیدن دهه کرامت گفت: حضور زائرانی که پای پیاده برای زیارت به مشهد می‌آمدند تاریخچه طولانی دارد که این حرکت قابل ستایش است.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: آمار نشان می‌دهد ۷۵ درصد کسانی که پای پیاده به مشهد می‌آیند زیر ۵۰ سال سن دارند که می‌توان از این فرصت علاوه برای نشر معارف رضوی، آموزش‌های لازم بهداشتی و آداب اجتماعی را استفاده کرد.

وی بیان کرد: زیارت امام رضا(ع) مانند رفتن به حج است، کسانی که به زیارت امام رضا(ع) می‌آیند باید در رفتار و کردارشان مشخص باشد.

رزم‌حسینی به رشد ۲۰ درصدی زائران در مشهد اشاره کرد و ادامه داد: اربعین یک همایش میلیونی است که از سراسر دنیا در این اجتماع حضور می‌یابند که با توجه به روند رو به‌رشد زائران پیاده در دهه پایانی صفر، این اجتماع به حماسه باشکوهی مانند اربعین تبدیل شود.

استاندار خراسان رضوی حضور زائران پیاده حرم امام رضا(ع) در دهه پایانی صفر را نماد همبستگی ملی دانست و بیان کرد: عشق به امام رضا(ع) و حضور در مشهد در آن ایام آثار سیاسی و اجتماعی بسیاری در پی دارد.

وی عنوان کرد: این اجتماع نیاز به تبلیغ ندارد و اگر تبلیغی صورت می‌گیرد تنها به این دلیل است که مردم و دستگاه‌ها آماده پذیرایی از زائران باشند تا به‌طور شایسته‌ای به زائران خدمت‌رسانی کنند.

رزم حسینی گفت: هرچه این خدمات به‌سمت مردمی‌تر شدن برود برکت بیشتری دارد، البته دستگاه‌های دولتی در حوزه امنیت و درمان باید به‌وظیفه خود عمل کنند اما اصل خدمت‌رسانی باید مردمی باشد.

استاندار خراسان رضوی گفت: زمانی که داعش در سوریه بود این اجتماع بین‌المللی شیعیان در اربعین باعث شد اثرات سیاسی و بین‌المللی در پی داشته باشد.

فرهنگسازی خدمت‌رسانی مبتنی بر ظرفیت‌های مردمی به زائران پیاده امام رضا(ع)

در ادامه رئیس هیأت مدیره جمعیت خدمت‌گذار زائران پیاده امام رضا(ع) گفت: امسال هجدهمین سالی است که جمعیت خدمت‌گذار توفیق خدمت رسانی به زائران پیاده حضرت رضا(ع) در دهه پایانی صفر را دارد.

حجت‌الاسلام سید محسن علوی افزود: فرهنگسازی خدمت‌رسانی مبتنی بر ظرفیت‌های مردمی به زائران پیاده امام رضا(ع) یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های جمعیت خدمت‌گذار در سال‌های گذشته بوده است.

به گفته وی، در سال 82 حجم زائر پیاده ورودی به مشهد مقدس در سه روز پایانی ماه صفر، 23 هزار نفر بود که این رقم با رشد 24 درصدی درسال گذشته به 400 هزار نفر رسید.

سال گذشته بیش از 400 هزار نفر با پای پیاده به حرم رضوی مشرف شدند

در ادامه مدیر آمار جمعیت خدمت‌گذار زائران پیاده امام رضا(ع) گفت: سال ۹۷، ۴۳۵ هزار و ۸۹۲ نفر با پای پیاده مشهد آمده‌اند.

امید اخوان ادامه داد: ۶۳ درصد از زائران پیاده آقا و ۳۷ درصد زائران پیاده را خانم‌ها تشکیل می‌دادند که از این تعداد ۱۴ درصد بی سواد ۶۴ درصد زیر دیپلم و ۲۲ درصد بالای دیپلم داشتند.

وی اظهار کرد: سه هزار و ۳۱۳ نفر از زائران پیاده را شیرخوارگان، ۳۱ هزار و ۱۵۵ نفر کودکان تا ۱۰ سال، ۱۱۰ هزار و ۳۱۳ نفر افراد بین ۱۰ تا ۲۰ ساله، ۲۱۶ هزار و ۱۶۲ نفر افراد بین ۲۰ تا ۵۰ ساله و ۷۵ هزار و ۱۴۹ نفر زائران بالای ۵۰ سال بودند که سال گذشته به زیارت امام رضا(ع) آمده‌اند.

منبع : فارس

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.