فرمانده انتظامی مشهد از دستگیری جوان ۲۰ ساله خارجی که با هک کردن حساب‌های بانکی شهروندان گوشی تلفن همراه می‌خرید، خبر داد.

جوان خارجی عشق موبایل سرقت‌های اینترنتی می‌کرد

به گزارش قدس آنلاین ، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ اکبر آقابیگی گفت: چندی قبل جوان ۲۰ ساله‌ای که تبعه خارجی است به یک فروشگاه در مشهد مراجعه و یک دستگاه گوشی تلفن همراه خریداری کرد.

فرمانده انتظامی مشهد افزود: این پسر جوان مدعی شد که کارت عابربانک ندارد و از طریق گوشی تلفن خود مبلغ مورد نظر را برای فروشنده کارت به کارت می‌کند.

وی ادامه داد: پس از گذشت ۴۸ ساعت، فروشنده متوجه می‌شود حساب بانکی‌اش از طریق پلیس فتا خراسان جنوبی مسدود شده و با پیگیری‌هایی که به‌عمل می‌آید، متوجه می‌شود خریدار گوشی تلفن همراه از حساب بانکی یکی از شهروندان بیرجندی مبلغ خرید گوشی را سرقت و به‌حساب وی واریز کرده است.

آقابیگی خاطرنشان کرد: با گزارش موضوع به پلیس تحقیقات بعدی تیم دایره تجسس کلانتری گلشهر مشهد حاکی از آن بود که متهم با هک کردن حساب بانکی مالباخته اقدام به این سرقت اینترنتی کرده و برای رد گم کنی مبلغ خرید را به حساب فروشنده گوشی همراه واریز کرده است.

فرمانده انتظامی مشهد اظهار کرد: تیم‌های دایره تجسس کلانتری ۲۶ گلشهر مشهد در ادامه تحقیقات این پرونده ۳ مالباخته دیگر نیز به همین شیوه از آنان کلاهبرداری شده بود، شناسایی و پلیس با ترسیم چهره فرضی متهم جوان ۲۰ ساله را ردزنی و دستگیر کرد.

وی افزود: متهم بعد از دستگیری درباره ۴ سرقت رمزگشایی شده از این پرونده اعتراف کرد که اطلاعات حساب بانکی شاکیان را هک کرده و از حساب آنان مبالغی را سرقت و گوشی تلفن همراه خریداری کرده است!

آقابیگی با اشاره به اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی پرونده به مراجع قضایی معرفی شده است، گفت: تحقیقات از این تبعه خارجی برای کشف دیگر سرقت‌ها و شناسایی و دستگیری همدستانش ادامه دارد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.