با مرگ یک مهاجر نیکاراگوئه‌ای در بازداشتگاه مرزی آمریکا، تعداد پناهجویانی که در بازداشتگاه‌های مرزی آمریکا جان خود را از دست داده‌اند به 12 نفر رسید.

دوازدهمین پناهجو در بازداشتگاه‌های مرزی آمریکا درگذشت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، مرد نیکاراگوئه‌ای که روز جمعه در بیمارستان آریزونا درگذشت، دوازدهمین فردی است که از ماه سپتامبر در بازداشتگاه‌های اداره مهاجرت آمریکا جان خود را از دست می‌دهد.

این مرد 52 ساله نیگاراگوئه‌ای به همراه ده‌ها نفر دیگر خود را تسلیم اداره گشت مرزی در غرب «ساسابه» کرده بودند. بر اساس بیانیه اداره حفاظت از مرزهای آمریکا، زمانی که بررسی‌ها از این افراد در حال انجام بود، این شهروند نیکاراگوئه‌ای در شرایط وخیم پزشکی قرار گرفت.

به جز این فرد، تا کنون 11 نفر دیگر در بازداشتگاه‌های مرزی آمریکا جان خود را از دست داده‌اند. یکشنبه گذشته یک جوان 30 ساله هندوراسی در بیمارستان هامبل بازداشتگاه تگزاس در گذشت. وی روز 30 ژوئن به صورت بی حال در بازداشتگاه پیدا شد و تلاش‌ها برای بازگرداندنش به زندگی ناموفق بود.

در کنار 12 مهاجری که در بازداشتگاه‌های مرزی آمریکا جان خود را از دست داده‌اند در ماه مه یک کودک 2 ساله گواتمالایی در بیمارستان ال‌پاسو در گذشته است. این کودک مبتلا به ذات‌الریه بوده و بیماری وی شناسایی نشده بود. اگر چه زمان مرگ این کودک در بازداشتگاه نبوده اما کنسولگری گواتمالا اعلام کرد که وی پیشتر در بازداشتگاه قرار داشته است.

با افزایش انتقادها از شرایط بازداشتگاه‌های مرزی آمریکا «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در پیامی در توئیتر گفت اگر مهاجران غیرقانونی از کمپ‌های نگه‌داری ناراضی هستند می‌توانند به آمریکا نیایند.

 گزارش جدیدی از وضعیت «هولناک» اردوگاه‌های مرزی آمریکا نشان می‌دهد که مأموران گشت مرزی این کشور، مهاجران را در نزدیکی منطقه «ریو گراند والی» وادار می‌کنند در اتاق‌هایی که ظرفیت‌ آن اشباع شده است، مستقر شوند. 

طبق این گزارش، وضعیت اردوگاه‌های مرزی آمریکا از نظر جمعیت به قدری نامناسب است که یکی از مدیران این اردوگاه آن را همچون یک «بمب ساعتی» توصیف کرده است.

انتهای پیام/.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.