فینال کوپا آمریکا 2019 در نخستین دقایق بامداد فردا بین دو تیم برزیل و پرو در ورزشگاه ماراکانای شهر ریودوژانیرو برگزار خواهد شد تا قاره آمریکای جنوبی قهرمان خود را بشناسد.

سلسائو به دنبال شکستن طلسم ماراکانا

امیرمحمد سلطان‌پور/

فینال کوپا آمریکا 2019 در نخستین دقایق بامداد فردا بین دو تیم برزیل و پرو در ورزشگاه ماراکانای شهر ریودوژانیرو برگزار خواهد شد تا قاره آمریکای جنوبی قهرمان خود را بشناسد.

همین دو هفته پیش بود که سلسائو در دیدار گروهی به مصاف پرو رفت و با ترکیبی از فوتبال زیبای سامبا و شوت‌های از راه دور مرگبار و البته دفاعی بی‌نقص موفق شد حریف خود را با نتیجه 5-0 شکست دهد. البته این ذهنیت توسط کادرفنی به بازیکنان طلایی پوش منتقل شده که نباید حریف خود را دست کم گرفته و این بازی مسلماً با دیدار دور گروهی متفاوت بوده و به آن آسانی برگزار نخواهد شد. الکس ساندرو دفاع راست برزیل در تمرین پیش از بازی در مصاحبه با خبرنگاران، صحبت‌های پائولو گررو مهاجم پرو را که از کسانی که برای کشورش شانسی قائل نیستند انتقاد می‌کند، تأیید کرده و می‌گوید:

«هر دیدار داستان خاص خود را خواهد داشت. هیچ تیم از پیش برنده ای در فینال وجود ندارد و هر اتفاقی ممکن است رخ دهد.»

قهرمانی نهم یا قهرمانی بعد از 44 سال؟

برزیل به دنبال کسب نهمین قهرمانی کوپا آمریکاست اما نباید فراموش کنیم که آن‌ها از سال 2007 موفق به بالا بردن این جام نشده‌اند. از طرف دیگر پرو دو بار تاکنون موفق به قهرمانی در این رقابت‌ها شده که البته آخرین آن به 44 سال قبل باز می‌گردد. در جدول رده‌بندی فیفا، برزیل که پنج بار نیز عنوان قهرمانی جام جهانی را بدست آورده، در رتبه سوم قرار دارد و پرو بعد از موفقیت در نخستین صعود خود به جام جهانی در سال 2018 بعد از جام جهانی 1982، در این جدول صعود چشمگیری داشت و به رتبه بیست و یکم صعود کرد.

دفاع و حمله بی‌نقص برزیل، پیشرفت چشمگیر پرو

سلسائو در مسابقات این دوره با به ثمر رساندن 10 گل بهترین آمار خط حمله را داشته و البته هنوز در این مسابقات به لطف خط دفاع خوب و دروازه بانی چون آلیسون گلی دریافت نکرده است. این نخستین مسابقه برزیلی‌ها در شهر ریو بعد از 6 سال است و مسلماً حمایت 80 هزار نفر را در پشت سر خود خواهند داشت.

از طرف دیگر پرو در طول مسابقات این دوره پیشرفت خود را نشان می‌داد و بازی به بازی بهتر شد. آن‌ها در دور گروهی به عنوان یکی از دو تیم برتر سوم گروه‌ها به سختی به مراحل حذفی راه یافتند. بعد از شکست کوبنده مقابل برزیل، یکی از بازیکنان کلیدی خود یعنی جفرسون فارفن کهنه کار را به دلیل مصدومیت از دست دادند اما موفق شدند اروگوئه را در ضربات پنالتی از پیش رو برداشته و شیلی مدافع عنوان قهرمانی را با نتیجه خیره کننده 3-0 شکست داده تا به فینال راه یابند.

وضعیت مصدومان و محرومان

فلیپه لوئیز دیدار نیمه نهایی مقابل آرژانتین را به خاطر مصدومیت از ناحیه ران پا از دست داد اما می‌تواند به بازی فینال برسد اما اوضاع برای ویلیان به این اندازه خوب نیست و به احتمال بسیار زیاد در ماراکانا حضور نخواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.