کاخ ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد مکرون در گفت‌وگوی تلفنی با رئیس‌جمهور ایران، نگرانی شدید خود را از تضعیف بیشتر برجام و عواقب آن ابراز کرد.

مکرون: به شدت نگران توافقنامه هسته‌ای ام!

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، کاخ ریاست جمهوری فرانسه (الیزه) اعلام کرد حسن روحانی و امانوئل مکرون روسای جمهور ایران و فرانسه شب گذشته "بیش از یک ساعت" با یکدیگر به صورت تلفنی گفت‌وگو کردند.

طبق بیانیه الیزه، مکرون در این گفت‌وگوی تلفنی از بابت "خطر تضعیف هر چه بیشتر برجام" و "پیامدهای قطعی آن" ابراز نگرانی کرده است.

الیزه همچنین در بیانیه خود مدعی شده که دو طرف در این گفت‌وگوی تلفنی توافق کردند که تا ۱۵ ژوئیه (۲۴ تیر) "شرایط ازسرگیری گفتگو میان همه طرف‌ها" را بررسی کنند.

بر اساس بیانیه کاخ ریاست جمهوری فرانسه، امانوئل مکرون رایزنی‌هایش را با مقامات ایرانی و شرکای بین‌المللی مرتبط به منظور کاهش تنش‌ها بالاخص میان تهران و واشنگتن ادامه خواهد داد.

رویترز همچنین به نقل از یک مقام ایرانی ناشناس افزود جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه تصمیم خود را دایر بر افزایش میزان غنی سازی اورانیوم فراتر از محدوده ۳.۶۷ درصدی معین شده در چارچوب برجام، اعلام خواهد کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.