سر کیم داروش سفیر انگلیس در آمریکا دونالد ترامپ را فردی نابخرد قلمداد کرد.

سفیر انگلیس در آمریکا: ترامپ فردی بی‌خِرَد است

به گزارش خبرنگار بین الملل قدس آنلاین، سفیر انگلیس در آمریکا، دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده را فردی بی منطق و بی خرد خطاب کرد.

سر کیم داروش سفیر انگلیس در ایالات متحده آمریکا در گزارش محرمانه ای که برای اداره امور خارجه بریتانیا ارسال کرده ترامپ رئیس جمهور آمریکا را  فردی "نامعقول" و "بی پروا" خوانده است.

روزنامه دیلی میل که این مطلب را افشای کرده همچنین به نقل از یک مقام ارشد وزارت خارجه انگلیس گزارش منتشر شده از سر کیم را واقعی خواند و آن را تائید کرد.

این در حالی است که سخنگوی وزارت خارجه انگلیس در این رابطه بیانیه ای صادر کرد و در آن به این نکته اشاره کرد که ما به سفرایمان حقوق می دهیمک تا آنها بی پروا سخن بگویند.

اظهارنظر سفیر انگلیس در آمریکا در حالی خبرساز شده است که این دست اظهار عقیده ها در رابطه با رئیس جمهور آمریکا موضوع جدیدی نیست و پیش از این حجت الاسلام روحانی نیز در یکی از سخنرانی هایش به نقل از برخی مقامات ارشد کشورهای غربی حاضر در برجام به نقل قول هایی از آنها در رابطه با ترامپ اشاره کرده بود.

در پیام‌های افشا شده از سفیر انگلیس در آمریکا به درگیری‌های داخلی در کاخ سفید، مدیون بودن ترامپ به روسیه، تخریب نظام تجاری جهان بر اثر سیاست‌های اقتصادی ترامپ و نگرانی از احتمال حمله نظامی ترامپ به ایران اشاره شده است.

در یکی از این پیام‌ها آمده است: ما واقعاً باور نداریم که این دولت می‌تواند به وضع عادی برگردد.

در یکی دیگر از پیام‌های ارسال شده از سوی سفیر انگلیس به مشاور امنیت ملی انگلیس، آشوب و درگیری‌های داخلی در کاخ سفید برخلاف ادعاهای ترامپ، اخبار واقعی عنوان شده است.

سفیر انگلیس در پیام‌های خود همچنین ادعای اخیر ترامپ در لغو حمله موشکی به ایران به دلیل کشته شدن ۱۵۰ نفر را غیرمعتبر دانسته است.

به نظر می‌رسد افشای این پیام‌ها می‌تواند روابط واشنگتن و لندن را بیش از گذشته دچار پیچیدگی کند و به احتمال بیشتری با واکنش زودهنگام ترامپ روبرو خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.