سخنران حرم مطهر رضوی با بیان اینکه اگر مؤمنی حضرت رضا(ع) را با معرفت زیارت کند وجودش از گناهان و صفات ناپسند پاک می‌شود، گفت: زیارت امام رضا(ع) از الطاف خاص پروردگار است.

زیارت امام رضا(ع) از الطاف خاص پروردگار است

به گزارش قدس انلاین وبه نقل از آستان نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین رجائی خراسانی؛ سخنران حرم مطهر رضوی در جمع زائران و مجاوران بارگاه منور امام مهربانی‌ها به بیان موضوع عالم آل محمد پرداخت و اظهار کرد: امام رضا(ع) مظهر رأفت پروردگار است و رأفت و مهربانی، شجاعت، علم و عصمت، سخاوت و کرم از صفات شاخص این امام همام محسوب می‌شود.
وی با اشاره به اینکه خراسان و شهر مشهد به برکت وجود حرم مطهر امام رضا(ع) به سرزمینی مقدس مبدل شده است، افزود: با توجه به آیات و روایات دین اسلام ائمه اطهار(ع)، مظهر اسمای حسنای پروردگار عالم هستند.
خطیب بارگاه منور امام مهربانی‌ها گفت: ائمه معصومین(ع) همگی از علمای عصر خود بودند، با این حال شهرت امام رضا(ع) به برتری علمی از آنجا آمده است که مامون که خودش هم از دانشمندان بود، مناظرات متعددی را بین امام رضا(ع) و علمای دیگر مذاهب ترتیب می‌داد و انگیزه‌اش این بود تا نقاط ضعف احتمالی امام رضا(ع) را آشکار و به جایگاه ایشان توهین کند اما نتیجه آن مناظرات، اذعان همه به علم و دانش سرشار امام(ع) بود و منجر به دادن لقب «عالم آل محمد» به آن حضرت شد.
وی افزود: زیارت امام هشتم(ع) عامل نجات انسان از مشکلات است بنابراین هرکس با اخلاص و معرفت مرقد این امام همام را زیارت کند با عنایت ایشان مشکلات مادی و معنوی‌اش رفع خواهد شد.
بیان احکام توسط حجت‌الاسلام سید رضا موسوی‌، مدیحه‌سرایی توسط آقای سید مصطفی حسینی‌ و همخوانی توسط گروه آوای رضوان از دیگر برنامه‌های اجرایی ویژه برنامه جشن شکوه رضوان در سومین روز از دهه کرامت بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.