دبستان قاسمی روستای برزش آباد، مدرسه‌ای واقع در حاشیه شهر مشهد اگرچه خیرساز است اما امکاناتش جوابگوی بچه‌های روستا نیست.

خاطره‌بازی درجام رسانه  ومهربانی

یادم می‌آید یکی از بچه‌ها که از دیدن ورزشکاران، خبرنگاران و البته یحیی گل‌محمدی در مدرسه‌شان ذوق زده شده بود، می‌گفت: چقدر خوب شد که شما آمدید، حالا کلاس ما هم به وسایل کمک آموزشی تجهیز شده و مثل بچه‌های شهر، مدرسه باکلاسی داریم! خوشحال بودن این بچه‌ها شاید بهترین روز از روزهای تحصیلشان بود آن روز.

 روزی خاطره‌انگیز

روزی که تصمیم گروهی از بچه‌های خبرنگار و عکاس ورزشی موجب شد تا بچه دبستانی‌های روستای برزش آباد هم احساس کنند که هستند و نگاه‌هایی که متوجه کمی‌ها و کاستی‌هایشان در مدرسه آن‌هاست.

جام رسانه و مهربانی سر منشأ این تصمیم انسانی شد. جامی که به بهانه دورهمی خبرنگاران و عکاسان ورزشی شکل گرفت و با همراهی و همدلی مسئولان ورزشی و ورزشکاران همراه شد و آخرش منتهی به محبت به دانش‌آموزان روستای برزش‌آباد شد.

جام رسانه و مهربانی در ابتدای راهش تجربه‌ای شیرین برای همه شد. همه ما احساس خوبی داشتیم. مسئول و رسانه، پیشکسوت و مربی در کنار هم کاری جاودانه کردند و شیرینی این حس خوب همچنان باقی بود تا به دهه کرامت نزدیک شدیم.

  اقدامی کریمانه در دهه کرامت

ایده دومین دوره جام رسانه و مهربانی دوباره زنده شد. چه بهانه‌ای بهتر از این برای انجام کاری کریمانه آن هم در روزهایی که کرامت اهل بیت(ع) تمام فضا را پر کرده است. کارها وهماهنگی‌ها خیلی زود انجام شد. حضور پیشکسوتان تیم‌های ریشه‌دار شهر مشهد در کنار خبرنگاران و عکاسان ورزشی، جام دوم رسانه و مهربانی را جذاب و خاص‌تر می‌کرد. ابومسلم، پیام،   دهداری و هدف گلکار که جز خاطراتشان برای فوتبال خراسان اکنون چیزی باقی نمانده، چهار تیم تورنمت دومین جام رسانه و مهربانی شدند. پیشکسوتان این چهار تیم ریشه‌دار در کنار خبرنگاران و عکسان ورزشی. نقش نام چهار پیشکسوت فقید روی پیراهن‌های تیم‌ها، خاطرات روزهای کنار هم بودن‌ها با کاظم غیاثیان، محمد تشکری، محمد اعظم و مرحوم عدسی را یکبار دیگر برای همه زنده کرد.

آغازین روزهای دهه کرامت برای شروع جام دوم رسانه و مهربانی مشخص شد. جمعه شب گذشته مجموعه زمین‌های چمن مصنوعی تربیت بدنی آستان قدس رضوی میزبان جامی بود که هدفی کریمانه داشت.

  کلکسیونی از تاپ‌ترین بازیکنان

آن‌هایی که سنشان قد می‌دهد اگر مجال حضور می‌داشتند حتماً کلکسیونی از تاپ‌ترین بازیکنان دوران اوج فوتبال خراسان را این بار در کنار هم می‌دیدند چه آن‌ها که ابومسلمی بودند، چه پیامی‌ها، چه دهداری چی‌ها و هدفی‌ها. آن‌قدر بازیکن پیشکسوت اسم و رسم دار کنار ما بودند که اگر می‌خواستیم نام همه آن‌ها را بیاوریم، طوماری بلند می‌خواست اما همه آن‌ها بی‌منت و با شوق آمدند تا سهمی در این اقدام مهربانانه داشته باشند. دومین جام رسانه و مهربانی در فضای مملو از صمیمیت و دوستی استارت خورد. چهار تیم در نخستین شب دو دیدار با هم برگزار کردند و نتایجی هم رقم خورد.

نتایجی که روی کاغذ آورده شد و در همین حد باقی خواهد ماند اما آنچه همه دنبال آن هستیم اقدام به کاری کریمانه در پایان جام دوم رسانه و مهربانیست. کاری شبیه اقدامی که در نخستین جام برای بچه‌های مدرسه برزش‌آباد شد.

 پایانی خوش برای دومین جام رسانه

دومین جام رسانه و مهربانی آخرش به اقدامی انسانی ختم خواهد شد. پیشنهاد محسن ترکی، داور پیشکسوت و معلم بااخلاق عرصه تعلیم و تربیت سر منشأ این حرکت خواهد بود. همدلی و همراهی میهمانان در مراسم گلریزان جام رسانه و مهربانی هرچقدر باشد بخشش خواهد شد برای جلب رضایت شاکی دانش‌آموزی معلول که در حادثه‌ای اتفاقی به همکلاسی‌اش صدمه‌ای وارد نموده و امکان زندان رفتنش خیلی محتمل است.

شک نداریم که پایان جام دوم رسانه و مهربانی همان احساس خوشی را خواهد داشت که زمان خارج شدن از دبستان برزش آباد به میهمانان حاضر در آن مراسم دست داد.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.