۱۶ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷
کد خبر: 662492

ماجراجویی در جنگل جیغ

مهدی کاهانی مقدم

شکی نیست که جنگل یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های طبیعی است اما اگر این جاذبه طبیعی موجب ترس و وحشت شود، آیا باز هم تمایلی به جنگل رفتن خواهید داشت؟

ماجراجویی در جنگل جیغ

 درنزدیکی مشهد، جنگلی وجود دارد که در برخی اوقات شب هنگام، از لابه‌لای درختان صداهای عجیب و وحشتناکی به گوش می‌رسد. به گفته‌ برخی شاهدان، صدای این جنگل شبیه به زوزه، سوت و یا جیغ زنی است.

مخاطبان روزنامه قدس به یاد دارند که چندی پیش اکیپ خبری ما برای شنیدن این صداها و کشف راز جنگل جیغ به روستای سربرج که از توابع شهرستان طرقبه شاندیز است، رفتند. به گفته همکاران ما، روزها در این جنگل همه چیز کاملاً عادی و آرام است و شب‌هنگام اما صدایی عجیب و وحشتناک از درختان این جنگل به گوش می‌رسد؛ صدایی شبیه سوت یا جیغ که به محض تاریک شدن هوا شروع شده و تا سپیده دم ادامه دارد.

برخی باور دارند که اجنه و شیاطینی در لابه‌لای درختان این جنگل زندانی شده‌اند که شب‌ها ناله می‌کنند و برخی دیگر نیز منشأ این صداها را از ملخ‌ها و یا جیرجیرک‌هایی می‌دانند که به این منطقه هجوم آورده و شب‌ها در لابه‌لای درختان و همچنین علفزارهای اطراف، سرود دسته‌جمعی راه می‌اندازند و عده‌ای هم تغییرات آب وهوایی را دلیل این صداها عنوان کرده‌اند.

درعین حال صداهایی که از درون جنگل روستای سربرج به گوش می‌رسد، هیچ شباهتی به صدای جیرجیرک یا بادهای موزون بین شاخ و برگ درختان ندارد. با این وجود این منطقه پر رمز و راز، سالانه گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می‌کند. ما هم توصیه می‌کنیم اگر علاقه‌مند به ماجراجویی و تجربه ترس در سفر هستید، برای یک بار هم که شده سری به این منطقه بزنید، اطمینان داریم که خاطره خوش و به یادماندنی به یادگار خواهید برد.

بد نیست این موضوع را هم یادآور شویم که براساس تحقیقات کارشناسان، جیغ‌های ممتد، ناشی از صدای جیرجیرک‌هایی است که در زبان محلی به آن «کز» می‌گویند. این جیرجیرک‌ها در سال‌های پربارش که رودخانه سربرج پرآب و خروشان می‌شود به این روستا حمله کرده و در لابه‌لای درختان و علفزارهای اطراف پنهان می‌شوند. ممکن است روی هر درخت نزدیک به ۳۰۰۰ جیرجیرک بنشیند. آواز دسته‌جمعی  تمام این جیرجیرک‌ها در حاشیه‌ دو کیلومتری رودخانه مانند صدای جیغ و زوزه به نظر می‌رسد.

برای دسترسی به روستای سربرج باید از منطقه سیدی مشهد و از طریق جاده خلج به سمت بوستان هفت حوض حرکت کرده و پس از این بوستان هنگامی که به دوراهی رسیدید جاده سمت چپ را با کمک تابلوهای راهنما تا روستای سربرج ادامه دهید.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.