رئیس شورای نظامی سودان می‌گوید که توافق امضا شده با معارضان به ضرر هیچ کس نیست.

رئیس شورای نظامی سودان: از توافق با معارضان حمایت می‌کنیم

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «عبدالفتاح عبدالبرهان» رئیس شورای نظامی انتقالی سودان با اشاره به اینکه توافق امضا شده با معارضان به ضرر هیچ کس نیست، بر حمایت از این توافقنامه تأکید کرد.

البرهان طی نطقی که از تلویزیون سودان پخش شد، گفت: از دیدگاه ما توافقنامه پنجم جولای که با قوی الحریة و التغییر (احزاب آزادی و تغییر) امضا ‌شد، به ضرر هیچ کس نیست بلکه برای مبارزه با فساد، مفسدان و کسانی است که با طرح سودان جدید و حاکمیت دولت قانون مخالف هستند.

طبق گزارش خبرگزاری سودان (سونا)، البرهان افزود که ما در شورای نظامی متعهد می‌شویم که از توافق صورت گرفته حمایت کنیم و علاقه‌مند به اجرای آن هستیم و با شرکای خود در قوی الحریة و التغییر جهت اجرای آن همکاری تنگاتنگ داریم.

در همین ارتباط «محمد حسن لباد» میانجی اتحادیه آفریقا روز جمعه گفت که شورای نظامی انتقالی و ائتلاف معارضان درباره اجرای تحقیقات دقیق و شفاف در خصوص حوادثی که اخیرا در کشور رخ داد، به توافق رسیدند.

وی در یک کنفرانس خبری افزود که دو طرف درباره تشکیل شورای حاکمیتی و ریاست دوره‌ای آن در دوره انتقالی سه ساله و نیز تشکیل دولت مدنی مستقل توافق کردند.

به گفته لباد در این نشست درباره اتخاذ تدابیری به منظور مهیا کردن فضای ملی آشتی توافق حاصل شد.

«عمر البشیر» رئیس‌جمهور سابق سودان ۲۲ فروردین در پی گسترش اعتراضات مردمی به نابسامانی اوضاع اقتصادی، با دخالت ارتش برکنار شد و پس از آن یک شورای نظامی به رهبری «عبدالفتاح البرهان» قدرت را به دست گرفت.

این شورا مورد حمایت عربستان سعودی، امارات و مصر قرار گرفت. معترضان خواستار آن شدند که این شورای نظامی قدرت را به دولتی مدنی تحویل دهد چرا که با ماندن این شورا، چیزی تغییر نکرده بود؛ به همین دلیل به تحصن خود در مقابل مقر فرماندهی ارتش در خارطوم ادامه دادند و هم‌زمان مشغول مذاکره با این شورا بودند.

دهم خرداد، رئیس شورای نظامی انتقالی سودان «البرهان» در مقام عالی‌ترین مقام این کشور، به اجلاس سران اسلامی و سران عرب در مکه دعوت شد و با مقامات سعودی از جمله «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی دیدار کرد و پس از آن نیروهای امنیتی با حمله به محل تحصن معترضان دست به کشتار زدند و در این حمله دستکم ۱۰۰ نفر کشته شدند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.