خراسان شمالی- مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی از برگزاری ۳۵۰ عنوان برنامه به مناسبت اوقات فراغت دانش آموزان و دانشجویان و سایر اقشار تحت حمایت این نهاد طی تابستان امسال خبر داد و گفت: برنامه های مبتنی برقرآن و عترت، مقاله نویسی، کتابخوانی، برنامه های ورزشی و... از جمله برنامه هایی که دانش آموزان می توانند از آنان استفاده کنند.

برگزاری ۳۵۰ عنوان اوقات فراغت برای مددجویان تحت حمایت

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مجید الهی راد در نشست خبری با اصحاب رسانه با محوریت تشریح برنامه‌های اوقات فراغت اظهار داشت: تابستان امسال هفت هزار و ۵۷ مددجوی تحت حمایت این نهاد، شامل زنان بی‌سرپرست، دختران بازمانده از تحصیل، زوج‌های جوان، دانش آموزان و دانشجویان از برنامه‌های اوقات فراغت بهره‌مندمی شوند.

وی افزود: سال گذشته سه هزار و ۴۵۰ نفر از دختران و دو هزار و ۳۰۰ نفر از پسران از برنامه های مختلف اوقات فراغت استفاده کرده اند.

وی تصریح کرد: ۵۰ درصد برنامه ها برای جامعه شهری و ۵۰ درصد برای جامعه روستایی که اولویت در اردوها با جمعیت روستایی است.

الهی راد بابیان اینکه در کنار برنامه‌های اوقات فراغت موضوع اردوهای فرهنگی و تربیتی نیز در دستور کار این نهاد قرار دارد، گفت: درمجموع امسال چهار هزار و ۴۰۷ نفر از مددجویان به اردوهای زیارتی و آموزشی اعزام شوند.

وی با بیان اینکه طی امسال ۴۸۰ نفر از مددجویان این نهاد به اردوهای زیارتی و فرهنگی تربیتی اعزام‌شده‌اند گفت: در سال جاری ۴۰ نفر از مددجویان کمیته امداد استان با کمک خیرین به عتبات عالیات اعزام می‌شوند .

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی همچنین از فعالیت ۳ کانون فرهنگی ثابت و فعال در شهرستان‌های بجنورد، شیروان و اسفراین خبر داد و گفت: سایر شهرستان‌ها و مناطق محروم و مرزی استان با کانون‌های سیار و موقت پوشش داده می‌شوند.

وی در رابطه با مرکز نیکوکاری شهدای دانش آموز، بیان کرد: کمک به دانش آموزان نیازمند از دغدغه های اصلی معلمان و کمیته امداد بوده است که برای مدیریت درست کمک به دانش آموزان نیازمند این مرکز راه اندازی شد و برای جشن عاطفه ها که در پیش رو داریم نیز از طریق این مرکز برنامه های مناسبی ارائه خواهد شد.

الهی راد با اشاره به اینکه شش هزار و ۵۰۰ دانش آموز تحت پوشش کمیته امداد استان هستند، اضافه کرد: از این تعداد سه هزار و ۵۰۰ دانش آموز دختر و سه هزار دانش آموز پسر هستند و ۹۹۰ دانشجو تحت پوشش این نهاد هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.