البرز- استانداری البرز سرانجام پس از وقفه ای طولانی به موضوع غرق شدگی ها در رودخانه چالوس وسایر نقاط پرخطر استان ورود کرد ومدیرکل ستاد مدیریت بحران این استان از اتخاذ تمهیدات لازم برای پیشگیری از حوادث آتی خبرداد.

ورود با تاخیر ستاد مدیریت بحران البرز به حوادث رودخانه کرج

به گزارش قدس آنلاین، با توجه به سیر صعودی بارش ها در ماه های ابتدایی سال  افزایش جریان آب در رودخانه کرج  ومتعاقب آن خطر پذیر تر شدن این رودخانه قابل پیش بینی بود با این حال برخی از نهادها وارگان های مرتبط تنها به بیان هشدارها در سطح رسانه های گروهی بسنده کردند و عملا اقدامات پیشگیرانه موثری در این رابطه انجام نشد.

همین رویکرد عاملی برای بروز حوادث تلخی در بهار وتابستان امسال شد به نحوی که چندین نفر اعم از زن، مرد و کودک گرفتار جریان خروشان این رودخانه شدند و متاسفانه جان خود را از دست دادند.

 به دنبال این حوادث و بالا گرفتن برخی نقدها به عدم اجرای اقدامات پیشگیرانه از سوی رسانه ها و فضای مجازی سرانجام ستاد مدیریت بحران استانداری البرز با تاخیر به این مساله ورود کرد و مدیرکل آن از اتخاذ برخی تصمیمات برای پیشگیری ازحوادث مشابه خبرداد.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری البرز در این ارتباط به پایگاه خبری استانداری البرز گفت: ایمن سازی نقاط حادثه خیز این استان در دستور کار قرار گرفته است.

مهدی مهرور با اشاره به حوادث غرق شدگی در روزهای اخیر افزود: به دنبال دستور استاندار مقرر شد تیم های غواصی و نجات غریق آب منطقه ای  البرز و تهران در رودخانه کرج و سایر رودخانه های استان به صورت مستمر فعال شده و از اتراق مردم در نقاط حادثه خیز جلوگیری کنند.

وی اظهار داشت: با دستور استاندار جلسات پیشگیری در این زمینه تشکیل شده  و در این جلسات انجام اقدامات پیشگیرانه از جمله نصب بنر های هشدار دهنده واطلاع رسانی در رودخانه ها و سد های البرز و همچنین تهیه فیلمها و برنامه های آموزشی و انتشار در رسانه استانی و ملی مورد تاکید قرار گرفته است.

مهرور تاکید کرد:تیم های امداد هلال احمر باتقویت تجهیزات خود در حوزه رودخانه ها و سدهای این استان تمام تلاش هارا برای پیشگیری از بروز این نوع حوادث بکار گرفته اند.

وی با اشاره به افزایش تیم های گشت زنی در حاشیه رودخانه ها و سدهای استان افزود: مقرر شد بخشداری آسارا ضمن آموزش افراد محلی نسبت به برگزاری جلسات توجیهی و آموزشی برای رستوران داران حاشیه رودخانه ها با همکاری سازمان میراث فرهنگی و اتاق اصناف اقدام کند.

این مسئول همچنین تاکید کرد: فرمانداریهای کرج، ساوجبلاغ و طالقان ضمن برگزاری جلسات شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان و توجیح مدیران ذیربط نسبت به هشدار و اطلاع رسانی به مردم اقدامات لازم را صورت می دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.