ارتش یمن امروز نمایشگاهی از سلاح‌های خود افتتاح کرد که در آن موشک جدید با نام «قدس 1»، پهپاد «صماد 1»، پهپاد «صماد 3» و پهپاد «قاصف k2 » به نمایش گذاشته شده است.

رونمایی ارتش یمن از جدیدترین تسلیحات موشکی و پهپادی خود

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن امروز (یکشنبه) نمایشگاه تسلیحات نظامی «شهید صالح الصماد» را افتتاح کرد.

بر اساس گزارش شبکه «المسیره» یمن، در این نمایشگاه از تسلیحات ارتش یمن که برخی از آن جدید است، رونمایی شد. از جمله این تسلیحات در این نمایشگاه، موشک هدایت‌شونده جدید «قدس ۱»، پهپاد «صماد ۱»، پهپاد «صماد ۳» و پهپاد «قاصف k۲ » است. این اولین بار است که از موشک قدس ۱ و پهپاد صماد ۳ رونمایی می‌شود.  

ارتش یمن در مردادماه گذشته (۱۳۹۷) برای اولین بار با پهپاد صماد ۳ فرودگاه ابوظبی را هدف قرار داد. در آن زمان درباره کلاهک جنگی این پهپاد اطلاعاتی داده نشده اما برآوردها حاکی از آن بود که وزن این کلاهک به ۵۰ کیلوگرم می‌رسد. 

«محمد ناصر العاطفی» وزیر دفاع یمن در نمایشگاه امروز اعلام کرد: با کار کارشناسان نظامی و تجربه‌های داخلی به مرحله پیشرفته‌ای در زمینه ساخت (تسلیحات) نظامی رسیده‌ایم.

وی افزود، مادامی که کشورهای عضو ائتلاف متجاوز به حملات خود پایان نداده‌اند، آینده برای آنها دردآورتر خواهد بود.

 پس از آنکه صالح الصماد، رئیس شورای عالی سیاسی یمن در سوم اردیبهشت ۱۳۹۷  ترور شد، ارتش یمن به پاسداشت رشادت‌های او در برابر متجاوزان، تا به امروز چند سلاح جدید به این نام رونمایی کرده است.

در همین راستا، در فروردین‌ماه امسال (۱۳۹۸) از موشک «بدر اف» با برد ۱۶۰ کیلومتر رونمایی شد (جزئیات بیشتر). 

اخیرا، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن ضمن اعلام اینکه ائتلاف متجاوز طی 2 ماه گذشته میلادی بیش از 800 حمله هوایی به یمن داشته، تصریح کرد، ارتش در پاسخ به این تجاوزها 36 عملیات پهپادی انجام داده است (جزئیات بیشتر).

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.