سخنگوی دولت با اشاره به گام دوم ایران در کاهش تعهدات خود و عبور از سقف غنی سازی ۶۷/۳ درصد اظهار داشت: حاضر نیستیم به هر بهایی در برجام بمانیم.

حاضر نیستیم به هر قیمتی در برجام بمانیم/ اروپایی‌ها ادعای انگلیس در مورد نفتکش ایران را قبول ندارند

قدس آنلاین: علی ربیعی در نشست هفته‌ای خود با اصحاب رسانه که این بار به دلیل تقارن با  پایان ضرب‌الاجل ۶۰ روزه ایران به کشورهای اروپایی و اغاز گام دوم کشورمات در کاهش تعهداتش با حضور سید عباس عراقچی و بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی برگزار شد با بیان اینکه از ابتدای شکل‌گیری برجام، شاهد موضع گیری از سوی دو طیف متفاوت بودیم، اظهار داشت: یک طیف می‌گفتند برجام فایده‌ای نداشت و از اول نباید وارد آن می‌شدیم و در واقع یک پوچ انگاری نسبت به برجام ابراز می‌کردند که هنوز هم بر همین باورند  اما طیف دیگری معتقدند باید در هر شرایطی در برجام بمانیم.

سخنگوی دولت افزود: به‌رغم تنوع نظرات در کشورمان که لازم هم هست، تصمیمی که ما گرفتیم به نفع صلح جهانی بوده و سازوکارهای امنیتی جهان را تأمین می‌کرد.

وی خروج آمریکا از برجام را یک اشتباه راهبردی خواند و اظهار داشت، شکل گیری توافق هسته‌ای اتفاق و تصمیمی به نفع صلح جهانی و  امنیت منطقه، جهان و حتی مردم آمریکا بود.

ربیعی با اشاره به اینکه برجام منافع همگان را برآورده می‌کرد، تأکید نمود: با این حال حاضر نیستیم به هر قیمتی در آن باقی بمانیم.

وی با اشاره به اینکه امروز از میزان ۳.۶۷ غنی‌سازی اورانیوم عبور خواهیم کرد و میزان غلظت بر اساس نیاز ما خواهد بود و امروز این موضوع به طور رسمی اتفاق خواهد افتاد، اضافه کرد: ما در سایه اجماع حرکت می‌کنیم، هرچند که خروج آمریکا از برجام برای به هم زدن نظم و انسجام جامعه ایرانی بوده و این را هم اعلام کرده اند ولی در نظر داریم که انسجام جامعه را در این زمینه حفظ کنیم.

سخنگوی دولت درمورد اقدام نیروهای انگلیسی در توقیف نفتکش ایران هم با اشاره به ادعای دولت لندن در خصوص اینکه این اقدام در جهت جلوگیری از دور زدن تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه بوده، تصریح کرد: کشورهای اروپایی این ادعا را قبول ندارند و دیدیم که کشورهای مهم اتحادیه اروپا مثل اسپانیا اعتراض کردند و سایر اروپایی‌ها نیز اظهار نگرانی کردند. معلوم بود این مسئله نگرانی اروپایی نبوده و این دزدی دریایی با هماهنگی آمریکایی‌ها صورت گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.