قزوین_ نشستی تعاملی نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب الامر (عج) استان و مسئول روابط عمومی سپاه صاحب الامر (عج) قزوین با اصحاب رسانه برگزار شد که درخواست تعامل دوسویه و توجه به نحوه توزیع آگهی در نشریات از چاشنی این نشست صمیمی بود.

تعامل دوسویه چاشنی یک نشست تعاملی اصحاب رسانه با مسئولان سپاه قزوین

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، نشست تعاملی نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب الامر (عج) استان و مسئول روابط عمومی سپاه صاحب الامر (عج) قزوین با اصحاب رسانه روز یکشنبه برگزار شد.

در این نشست جمعی از مدیران، خبرنگاران و فعالان خبرگزاری ها، پایگاه های خبری و نشریات مکتوب استان حضور داشتند.

در ابتدای این نشست، مسئول روابط عمومی سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین اظهار داشت: از رسانه های استان درخواست همکاری و تعامل بیشتر هستیم و طرح ها و برنامه های مختلفی در سپاه از جمله طرح «همبستگی ملی» برگزار می شود که اقدامات و خدمات سپاه و بسیج در حوزه کمک‌رسانی به مناطق آسیب زده گلستان و لرستان نیازمند انعکاس و پوشش خبری است که در این رابطه باید رسانه‌ها همکاری و همیاری کنند.

حسین بروجردی افزود: از رسانه های استان درخواست داریم تا انجام مصاحبه با مسئولان سپاه و خیران در حوزه کمک رسانی به مناطق آسیب زده را در حوزه فعالیت های خود بگنجانند و این امر مورد توجه آنها قرار بگیرد چراکه حجم فعالیت های سپاه گسترده است.

وی ادامه داد: رسانه ها همچنین باید به تهیه گزارش تصویری از اقدامات طرح همبستگی سپاه و همچنین انتشار گزارش و مقاله بپردازند چراکه این اقدامات نیز مورد غفلت واقع شده و لازم است تعامل بیشتری در این رابطه انجام شود.

بروجردی یادآور شد: خبرگزاری بسیج به عنوان تنها مرجع اطلاع رسانی رسمی در سپاه است و نباید دیدگاه رقابتی نسبت به این خبرگزاری در بین اصحاب رسانه وجود داشته باشد.

در ادامه این نشست، صادق چگینی عنوان کرد: رسانه های استان می توانند بخشی از نیازهای نظام را تامین کنند و در راستا و همسوی سپاه باشند و البته این تعامل باید دوسویه باشد.

وی عنوان کرد: علاقمندیم طرحی مبنی بر تجلیل از خبرنگاران در سپاه مطرح شود و این تجلیل ها تنها به برگزاری نشست های خبری محدود نشود.

خبرنگار خبرگزاری بسیج در استان قزوین مطرح کرد: مراسم تجلیل و تقدیر از خبرنگاران و رسانه های استان می تواند متفاوت از سایر نشست های خبری و با نوع آوری و انقلابی گری همراه باشد و از طیف ها و سلیقه های مختلف سیاسی در این مراسم دعوت شود.

حنانه امیری نیز در این نشست گفت: فعالیت های ارزشمندی در سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین دنبال می شود که البته جای تقدیر دارد و متاسفانه این فعالیت ها به خوبی اطلاع رسانی نمی شود و همین امر موجب می شود که بسیاری از فعالیت های روابط عمومی سپاه نادیده گرفته شود و جریان سازی در سپاه صورت نگیرد.

مدیرمسئول پایگاه خبری تحلیل صبح قزوین اضافه کرد: تقدیر از رسانه ها در برخی از برنامه های فرهنگی مختلف استان به صورت گزینشی بوده است که از روابط عمومی درخواست تجدیدنظر در این مورد را خواستاریم.

امیرعلی رضایی نیز در این نشست گفت: تهیه خبر در فضای امروز جامعه بسیار پرهزینه است و بدون تعامل دوطرفه (ارتباط روابط عمومی با رسانه ها) موثر واقع نمی شود.

وی اضافه کرد: امروز شاهد کاهش بودجه و اختصاص آن در بخش روابط عمومی ادارات هستیم که همین امر نیز تاثیرگذار بر اختصاص بودجه به رسانه ها به ویژه رسانه های مکتوب است.

سردبیرهفته نامه نسیم قزوین گفت: امروز نگاه و دیدگاه نسبت به فضای مجازی یک دیدگاه عمومی نیست و برخی علاقمند به فضای مکتوب و خارج از فضای مجازی هستند و گاها اطلاع رسانی به صورت مکتوب صورت می گیرد و از مسئولان درخواست داریم که بودجه روابط عمومی را تامین کنند.

خبرنگارایسنا منطقه قزوین نیز در این نشست به تقویت تعامل سپاه و بسیج نواحی با رسانه های استان تاکید کرد.

میثم مالمیر در این نشست گفت: هماهنگی با مسئولان سپاه برای مصاحبه با اندکی مشکل مواجه است و تعامل خوبی با رسانه ها صورت نمی گیرد و گاها شاهد محدویت های خاصی برای تردد خبرنگاران به محیط اداری سپاه وجود داشته است که از روابط عمومی درخواست داریم تعامل خوبی در این زمینه صورت بگیرد و کمتر شاهد این مسائل باشیم.

خبرنگارخبرگزاری ایرنا قزوین گفت: گاها مشاهده می شود که برخی از مسئولان کشوری سپاه در استان قزوین حضور داشته و سخنرانی می کنند اما این حضور اطلاع رسانی نمی شود و این اطلاع رسانی ها باید از سوی روابط عمومی سپاه صورت بگیرد.

جابر خرم نیا نیز در این نشست به وضعیت توزیع آگهی و رپورتاژ نشریات پرداخت و بیان کرد: از مسئولان سپاه درخواست داریم تا در توزیع اگهی و رپورتاژ دقت نظر کنند و این توزیع با ساماندهی بهتری صورت بگیرد.

مدیرخبرگزاری فارس استان قزوین مطرح کرد: گاها برخی مطالبی در رسانه های استان از سوی نواحی و سازمان های وابسته به سپاه منتشر می شود که این مطالب فاقد ارزش خبری هستند که این شرایط نیاز به توجه بیشتری است.

وی افزود: در تجلیل های مربوط به سپاه نیز تجلیل ها با معیارهای شفاف نبوده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.