در حالی امروز وزیر راه پشت پرده عدم راه‌اندازی سامانه ملی املاک و اسکان به‌عنوان پیش نیاز اخذ مالیات بر خانه‌های خالی را افشا کرد که وزیر سابق راه و شهرسازی اردیبهشت ۹۳ طی نامه‌ای به رئیس مجلس در مسیر اخذمالیات بر خانه‌های خالی مانع‌تراشی کرده بود.

مالیات بر خانه‌های خالی؛ از مانع‌تراشی وزیر سابق تا افشاگری وزیر حاضر

قدس آنلاین: محمد اسلامی صبح امروز در برنامه «سلام صبح بخیر» با تاکید بر این‌که با اخذ مالیات بر سرمایه کاملا موافقیم، اظهار کرد: وقتی روی مالیات عایدی بر سرمایه بخش مسکن متمرکز شویم باعث فرار سرمایه از این حوزه می‌شود. عایدی بر سرمایه در همه دنیا وجود دارد و باید این اتفاق بیفتد؛ تکلیفی در قانون داشتیم برای مالیات بر خانه‌های خالی است.

وی ادامه داد: باید یک سامانه جامع املاک و اسکان را طبق قانون وزارت راه و شهرسازی ایجاد می‌کرد، در دوره مدیریت قبلی گفتند وزارت راه و شهرسازی را از این کار معاف کنید و با این بهانه که وزارت راه و شهرسازی بانک اطلاعاتی ندارد آنرا به شهرداری‌ها بسپارید.

وی بیان کرد:‌وقتی وارد وزارت راه و شهرسازی شدیم دیدم که این کار یک اقدام تاثیرگذار بر زندگی مردم است و از تله بزرگ مالی برای سرمایه‌های کشور به وجود آمده خلاص می‌شویم.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: سامانه ملی املاک و اسکان را با یک نگاه متفاوت پیش می‌بریم.

در حالی وزیر کنونی راه و شهرسازی دغدغه حل مشکل نابسامانی‌های بازار مسکن را دارد که در دوره قبلی وزارت راه و شهرسازی، وزیر سابق در نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار حذف بندهای درحالی که مالیات برعایدی سرمایه و مالیات برخانه‌های خالی از لایحه تحول مالیاتی شده بود.

وزیر راه و شهرسازی اردیبهشت ماه سال ۹۳ طی نامه‌ای به لاریجانی رئیس مجلس پیشنهاد شده بود به‌روز شدن تقویم املاک تا ۷۰ درصد بهای روز که علاوه بر درآمدزایی برای سازمان مالیاتی و دولت ، در واقعی شدن قیمتها و شفاف شدن اطلاعات در حوزه زمین و مسکن کمک شایانی خواهد کرد به ۳۰ درصد کاهش یابد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.