خبرگزاری رسمی عربستان سعودی در گزارشی درباره دیدار امروز یکشنبه وزیر خزانه‌داری انگلیس با شاه سعودی، از رایزنی‌های ضد ایرانی آنها در «جده» خبر داد.

رایزنی وزیر خزانه‌داری انگلیس و ملک سلمان درباره ایران

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «فیلیپ هاموند» وزیر خزانه‌داری انگلیس که برای دیدار با مقام‌های عربستان سعودی به این کشور سفر کرده، با ملک سلمان شاه این کشور دیدار و درباره مسائل منطقه‌ای شامل ایران رایزنی کرده است.

به نوشته «الشرق الاوسط»، خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس) در گزارشی درباره سفر هاموند به عربستان سعودی و دیدار او با ملک سلمان، از رایزنی‌های ضد ایرانی این دو نفر خبر داده است.

طبق روایت واس، شاه سعودی و میهمان انگلیسی او در جده درباره همکاری اقتصادی و مالی بین دو کشور و طرح موسوم به «چشم انداز ۲۰۳۰ عربستان سعودی» رایزنی کردند.


هاموند و ملک سلمان

به گزارش خبرگزاری عربستان سعودی، شاه این کشور و وزیر خزانه‌داری انگلیس در این دیدار به مسائل مربوط به امنیت منطقه و «تهدیدات ایران علیه تردد در مسیرهای دریایی بین‌المللی» هم پرداختند.

تاکید این رسانه سعودی به آنچه که تهدیدات ایران علیه دریانوردی خوانده شده، در ادامه ادعاها علیه مواضع ایران در دریای عمان و خلیج فارس و اتهام‌زنی‌های بی‌اساس آمریکا و متحدانش درباره دست داشتن ایران در حملات به نفتکش‌ها مطرح شده است.

سفر وزیر خزانه‌داری انگلیس به عربستان سعودی در حالی انجام شده که لندن به دنبال اتهام‌زنی‌های واشنگتن درباره حملات به نفتکش‌ها، همسو با آمریکایی‌ها به اتهام‌زنی علیه ایران پرداخته بود (جزئیات بیشتر).

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.