در حالی که اکثر ما با داشتن چند گیگابایت RAM، از مادربردهای مدرن برای ایستگاه‌های کاریمان استفاده می‌کنیم که می‌توانند مقدار بسیار زیادی از حافظه RAM را تولید کنند، اما قیمت RAM ها با یک دیگر متفاوت بوده و این مقدار رم قطعاً بسیار گران است.

هزینه رم ۱.۵ ترابایتی چه قدر می‌شود؟

قدس آنلاین: به چه میزان RAM در کامپیوتر خود احتیاج دارید؟! اگر یک کاربر متوسط ​​هستید، احتمالاً بین ۴GB و ۱۶GB RAM برایتان کافی است، بیت‌های ایستگاه‌های کاری مدرن مقدار زیادی RAM را دریافت می‌کنند، به عنوان مثال، Mac Pro جدید Apple را می‌توان با رم‌های عظیم ۱.۵ ترابایتی هم عرضه کرد.

اما برای این رم چه مقدار باید هزینه شود؟

مادربردهایی که می‌توانند ۱.۵ ترابایت RAM داشته باشند، دارای ۱۲ اسلات حافظه هستند و به این معنی است که شما نیاز به یک فضای دوجداره ۱۲۸GB DDR۴ ECC RAM دارید. همانطور که می‌توانید تصور کنید این یک رم معمولی است که شما می‌توانید از هر جایی خریداری کنید اما ارزان نیستند.

در بعضی از بهترین قیمت‌ها می‌توانیم یک حافظه‌های ۱۲۸ گیگابایتی را در حدود قیمت ۱۵۰۰ دلار دریافت کنیم که قیمت معمولی برای این مقدار رم است، پس بنابراین شما باید در جستجو ۱۸،۰۰۰ دلار برای تهیه رم ۱.۵ ترابایتی باشید!

اگر بخواهید مقادیر نسبتاً کمتر RAM، ۷۶۸ گیگابایتی را بدست آورید، قیمت آن به طرز قابل توجهی کاهش می‌یابد، به عنوان مثال رم ۶۴ گیگابایت  DDR۴ ECC تنها ۳۷۰ دلار قیمت خواهد داشت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.