۱۹۰ میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی و ۲۱۰ میلیارد ریال اعتبار استفاده متوازن از امکانات کشور در سال جاری به شهرستان سبزوار اختصاص یافت.

۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار به سبزوار اختصاص یافت

به گزارش قدس آنلاین، احمد برادران در نشست شورای اداری شهرستان سبزوار افزود: این اعتبارات در شورای برنامه ریزی شهرستان بررسی و توزیع می‌شود.

وی اضافه کرد: اعتبار تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و استانی سبزوار ۱۹۰ میلیارد ریال است که از محل سه ردیف تملک دارایی‌های استانی، ردیف دو درصد نفت و گاز و ارتقای شاخص‌های اقتصادی تأمین می‌شود.

فرماندار سبزوار ادامه داد: اجرای طرح‌ها و توزیع اعتبارات در انطباق با سند توسعه شهرستان صورت می‌گیرد.

برادران با اشاره به طرح مثلث توسعه اقتصادی استاندار خراسان رضوی افزود: این طرح از رویکردهای مهم خراسان رضوی است که موجب انسجام بخشی دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی و رفع موانع بخشهای تولید و اشتغال می‌شود.

وی اضافه کرد: شعار شهرستان سبزوار در طرح مثلث توسعه اقتصادی "هر روستا یک ستاد توسعه" است تا زمینه رشد اقتصادی و اشتغال پایدار در این مناطق فراهم شود.

همسو بودن با دشمن ضربه به منافع ملی است

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: جمهوری اسلامی امروز درگیر جنگ تمام عیار اقتصادی و روانی دشمن است و در این شرایط همسو بودن با دشمن ضربه به منافع ملی است.

رمضانعلی سبحانی فر افزود: مشاهده آثار جنگ اقتصادی دشمن دشوار است و در این شرایط برخی افراد و گروههای داخلی با مقاصدی مختلف مسائلی را مطرح می‌کنند که آب در آسیاب دشمن ریختن است.

وی اضافه کرد: امروز بیش از گذشته نیازمند انسجام ملی هستیم و نباید با خرده گیری غیر منصفانه از عملکرد دولت و مجلس شرایط عبور از جنگ اقتصادی را دشوار کرد.

سبحانی فر با اشاره به عملیات اجرایی راه آهن سبزوار گفت: در ماه جاری ۳۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل این طرح اختصاص یافته و سال گذشته نیز از محل اعتبارات سفر رئیس جمهوری هزار میلیارد ریال اعتبار به راه آهن شهرستان مصوب شد که تاکنون ۵۱۰ میلیارد ریال آن ابلاغ شده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به شتاب اقتصادی و تحول اشتغال در سال ۹۸ در منطقه گفت: کارخانه فولاد سبزوار (جوین) با سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریال برای حدود هزار و ۵۰۰ نفر اشتغالزایی ایجاد کرده و مرحله دوم این کارخانه با سرمایه‌گذاری ۴۰ هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی دو هزار نفر آغاز می‌شود.

سبحانی‌فر افزود: موضوع احداث نیروگاه ۵۴۶ مگاواتی سربداران (سبزوار) طی شش سال گذشته در دست پیگیری بوده است اما هم اکنون با سرمایه‌گذاری ۴۰ هزار میلیارد ریال برای هزار نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: کارخانه فروسیلیکو منگنز با سرمایه‌گذاری چینی‌ها در منطقه ششتمد سبزوار در حال احداث است و همچنین کارخانه‌های آهک هیدراته با سرمایه‌گذاری دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۳۰۰ نفر، بتن‌های سبک با سرمایه‌گذاری دو هزار میلیارد ریال و الیاف مصنوعی با سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۲۰۰ نفر تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد.

دیگر نماینده مردم سبزوار نیز گفت: طرح ورزشی نیمه تمام ورزشگاه ۱۵ هزار نفری سبزوار از مطالبات جوانان و مردم شهرستان است که مرحله نخست آن با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال در سال جاری به بهره برداری می‌رسد

حسین مقصودی با اشاره به خسارت‌های سیل در ابتدای امسال افزود: ۱۵۰ منزل مسکونی آسیب دیده از سیل سال جاری در این شهرستان زیر پوشش خدمات بنیاد مسکن بازسازی می‌شود.

وی عنوان کرد: بنیاد مسکن برای احداث منازل آسیب دیده بر اثر سیل از طریق صدور پروانه‌های ساختمانی، نظارت و اعطای سیمان و وام بلاعوض کمک می‌کند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.