خراسان شمالی- رئیس کمیسیون صنایع احداث و خدمات فنی مهندسی اتاق بازرگانی خراسان شمالی گفت: باید فضای صنعت استان را به سمت پارک علم وفناوری سوق داد تا صنعت استان از ظرفیت و پتانسیل پارک و علم فناوری بهره مند شود.

صنعت استان از ظرفیت و پتانسیل  پارک‌وعلم وفناوری بهره مند شود

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع،معادن و کشاورزی خراسان شمالی، علی محمد جاجرمی، در دومین جلسه کمیسیون صنایع، احداث و خدمات فنی و مهندسی، انرژی، صنایع پالایشی و پتروشیمی ازهمکاری های پارک علم و فناوری بااتاق بازرگانی و با توجه به اهمیت موضوع کمیسیون های اتاق بازرگانی و اهدافی که برای کمیسیون صنعت استان در راستای تعامل و هم افزایی هر چه بیشتر بین پارک علم و فناوری و اتاق بازرگانی ابراز خرسندی کرد.

وی با بیان این که باید فضای صنعت استان را به سمت این پارک سوق داد، گفت: بایستی ازروش های نوین به جای روش های سنتی استفاده کرد تا در دنیا شاهد پیشرفت روزافزون در این عرصه باشیم.

جاجرمی در خصوص فروش صادراتی محصولات استان نیز گفت: درصدد هستیم یک فضای خارجی برای اتاق در بخش تجارت خارجی در خصوص بازاریابی و تجارت صنعتگران تشکیل دهیم.

لطفی، معاون پارک علم و فناوری خراسان شمالی نیز به تشریح گزارش مختصری از فعالیت  سازمان پرداخت و گفت: پارک علم و فناوری سازمانی است که با هدف افزایش ثروت در جامعه توسط متخصصان حرفه‌ای مدیریت می‌شود.

وی افزود:  پارک های علم و فناوری از طریق مراکز رشد، ایده های نو  را تقویت کرده و فرایندهای زایشی را تسهیل می‌کند.

لطفی به مشکلاتی پارک علم وفناوری استان اشاره کرد و از جمله این مشکلات را نداشتن افکار بیزینسی عنوان کرد.

وی دراین زمینه اظهارکرد: افرادی که از ایده های خوب و نو در استان  برخوردارند در استان بسیار زیادند اما متاسفانه افکار بیزینسی درستی ندارند و باید در کلاس های مربیگری، کارگاه های آموزشی بازاریابی شرکت کنند تا تبدیل به آدم موفق در حیطه کاری خودشان شوند.

وی افزود: این زمانی اتفاق می افتد که سرمایه، بیزینس، مدیریت، ذهن پویا و خلاق، دانش و پژوهش را در کنار هم داشته باشند و اگر بین صنعتگران و کارآفرینان بتوانیم ارتباط خوبی برقرار کنیم اتفاقات خوب برای استان رخ خواهد داد.

لطفی از دیگر مشکلات پارک و علم و فناوری استان را عدم پرزنت کردن اعضای استارتاپ ها، آورده نقدی این کارآفرینان تازه وارد به عرصه و عدم آگاهی نسبت به فعالیت های این سازمان عنوان کرد.

از جمله خدمات پارک علم وفناوری استان شامل  حوزه اختصاصی مرکز رشد در پارک، سامانه الویز (مشاورین) و سامانه پلت فرم فروش (فروش بدون واسطه ) ذکر کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.