سرپرست دادسرای فضای مجازی مشهد در گفت‌وگو با قدس عنوان کرد: پس از رسیدگی به پرونده انتشار فیلم فحاشی دو دانش‌آموز که در یکی از مدارس روستاهای حومه مشهد رخ داده بود، برای عاملان این اقدام کیفرخواست صادر شد.

صدور کیفرخواست برای عاملان انتشار فیلم فحاشی دو دانش‌آموز

دهم دی ماه سال گذشته بود که خبر اختصاصی تحت تعقیب قرار گرفتن عاملان انتشار فیلم فحاشی دو دانش‌آموز را در خط قرمز منتشر و رسانه‌ای کردیم.

در آن گزارش آمده بود: حدود یک هفته پیش (اوایل دی ماه۹۷) بود فیلمی در فضای مجازی و کانال‌های تلگرامی دســت به دست چرخید. در آن فیلم که حدود ۵۴ ثانیه بود و احتمال می‌رود به جز انتشار در کانال‌های تلگرامی در اینســتاگرام هم توسط عاملان منتشر شده باشــد، دو دانش‌آموز دبستانی که لباس فرم به تن دارند توسط یکی از افراد شاغل در مدرسه به دفتر فرا خوانده می‌شوند.   در ادامه در حالی که در دســتان یکی از عامــلان فیلمبرداری قطعه شیلنگ گاز برش خورده‌ای قرار دارد، با نشانه رفتن آن به سوی دو دانش‌آموز آن‌ها را وادار می‌کند تا ماجرای فحاشی در زنگ تفریحشان را جلوی دوربین به تصویر بکشند!   دو دانــش‌آموز که با بــالا و پایین رفتن شــیلنگ گاز دچار اســترس و ترس شده بودند به‌ناچار شروع به بازگو کردن الفاظ رکیک و فحاشــی‌های رد و بدل شده بین خودشان می‌کنند. در این میان فردی که شیلنگ در دست دارد و دانش آموز او را «آقا» صدا می‌زند به فردی که درحال فیلمبرداری اســت، می‌گوید: ببین چه فحش‌های جدیدی بلد هستند!

در ادامه دوباره رو به یکــی از دانش‌آموزان می‌کند و می‌گوید: چه گفتی به او (دیگر دانش‌آمــوز). دو دانش‌آموز آنچنان تحت فشــار قرار گرفته بودند که احســاس می‌شد هر کدام از آن‌ها برای آنکه دیگری را عامل اصلی این اتفاق معرفی کنــد، الفاظ رکیک‌تری را به دیگری نسبت می‌دهد و عاملان فیلمبرداری همچنان در حال تصویربرداری از این اقدام هستند و ماجرا ادامه می‌یابد.

در ادامه ماجرا قاضی حقدادی، سرپرست دادسرای ویژه جرایم فضای مجازی مشهد پس از آنکه موضوع را از زوایای مختلف مورد بررسی قرار داد، دستور شناسایی متهمان را صادر کرد. کمی بعد با تلاش مأموران دو عامل این اقدام که یک معلم و مدیر مدرسه بود شناسایی و به دستگاه قضایی هدایت شدند.

 صدورکیفرخواست برای معلم و مدیر متخلف

روز گذشته مطلع شدیم روند قضایی پرونده عاملان انتشار فیلم فحاشی دو دانش‌آموز در دادسرا به مراحل پایانی خود رسیده، برهمین اساس ماجرا را از سرپرست دادسرای ویژه فضای مجازی استان پیگیری می‌کنیم.

قاضی حقدادی ضمن تأیید ماجرا در تشریح موضوع به قدس گفت: پس از انجام اقدامات قضایی مورد نیاز به صورت دقیق و بررسی تمامی ابعاد ماجرا در شعبه ۷۷۳ توسط قاضی عبدالله نژاد، در نهایت کیفرخواست مدیر و معلم مدرسه یادشده که فیلم فحاشی دو دانش‌آموز دبستانی را تهیه و پس از آن در فضای مجازی منتشر کرده بودند، صادر و برای طی شدن دیگر مراحل قضایی به دادگاه ارسال شد. این مقام قضایی همچنین در ادامه عنوان کرد: نکته عجیب در این پرونده این بود که عاملان این اقدام مدعی بودند این فیلم را آن‌ها پس از تهیه کردن نزد خودشان نگه داشته و به هیچ عنوان منتشر نکرده‌اند، اما شواهد ماجرا گویای چیز دیگر بود.

رئیس مرکز واکنش سریع جرایم رایانه‌ای استان ادامه داد: دو فرد متهم در زمان انتشار قطعه فیلم موصوف در یکی از مدارس روستایی حومه شهر مشهد فعالیت می‌کردند. قاضی مهدی حقدادی تصریح کرد: رسیدگی دقیق و قاطعانه به ماجرا در راستای حمایت از حقوق کودکان، نوجوانان و از سوی حمایت از جامعه معلمان صادق و زحمتکش صورت گرفت.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.