محمدرضا جعفری‌جلوه با حضور در برنامه «سلام صبح بخیر» شبکه سه اظهار کرد: برای ایام محرم سریال های متنوعی را در دست تولید داریم که در حال آماده شدن هستند.

سریال های ویژه محرم در حال آماده سازی است/ پخش کننده ۹۰ درصد تولیدات داخلی در حوزه کودک و نوجوان هستیم

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، محمدرضا جعفری‌جلوه؛ مدیر شبکه دو سیما دوشنبه ۱۷ تیرماه با حضور در برنامه صبحگاهی شبکه سه «سلام صبح بخیر» به تشریح برنامه‌های تابستانی این شبکه پرداخت.

توجه به موضوع «محیط‌زیست» و «حجاب و عفاف» دو مأموریت اصلی شبکه دو در تابستان

جعفری‌جلوه با بیان اینکه آغاز فصل تابستان ویژگی‌ها و الزاماتی را در برنامه‌سازی تبیین می کند، اظهار داشت: در این راستا سیمای جمهوری اسلامی ایران همه موضوعات و محورها را به صورتی شایسته در یک طرح جامع تابستانی دسته بندی کرده است و هر یک از شبکه ها برخی از موضوعات را به صورت اصلی و برخی از محورها را به صورت مکمل دنبال می کنند.

مدیر شبکه دو پیرامون هدف گذاری ها و ماموریت های کلی شبکه خاطرنشان کرد: از ۱۷ ،۱۸ موضوع اصلی که برای تابستان و این ایام مد نظر قرار گرفته و مشخص شد؛ دو موضوع اصلی به شبکه دو سیما اختصاص دارد که عبارتند از پرداختن به مسأله حجاب و عفاف و مبحث محیط زیست. در این خصوص علاوه بر اینکه شبکه در این دو موضوع به برنامه سازی می پردازد و توجه ویژه ای به این امر دارد، هماهنگی‌هایی نیز بین دیگر شبکه‌ها، فعالان رسانه‌ای و دستگاه‌های مکمل برقرار می‌کند. 

او در ادامه افزود: یکی از ویژگی های فصل تابستان شامل طبیعت منحصر به فرد ایران و پوشش طبیعی آن می شود و نسبتی که مردم با این فصل دارند، موجب می شود تا توجهی ویژه در این باب صورت پذیرد. از سوی دیگر پوشش امری است همیشگی و فراگیر که از وجود و هویت انسان ناشی می‌شود و ماهیت انسان را تعریف می‌کند. اهتمام ویژه به این مساله در فصل تابستان (علی رغم گرمای این فصل) از تداوم زندگی عفیفانه و نجیبانه انسان ناشی می شود. یکی از موضوعات مهم دیگری که به عنوان موضوع اصلی در دستور کار ما قرار دارد طرح عفا و حجاب است که رسانه هم باید نقش خود را مکمل با دستگاه های دیگر ایفا کند.

و البته موضوعات مکمل دیگر مثل حفظ و پاسداشت زبان و ادبیات فارسی، صله ارحام، گردشگری و آداب و مهارت های سفر، ورزش و ... که  شبکه دو تحت این عناوین نیز در کلیت سال به ویژه تابستان برنامه هایی دارد.

سریال های شبکه دو در ایام تابستان

جعفری جلوه در ادامه به معرفی سریال های تابستانی این شبکه پرداخت و تصریح کرد: چندین سریال در حال آماده شدن هستند. از این میان سریال «سلام آقای مدیر» را از هفته آینده تقدیم مخاطبان می کنیم. این سریالی تناسبی با این ایام هم دارد چرا که یکی از موضوعات محوری در این فصل بحث تجربیات در حیطه مهارت آموزی دانش آموزان در فصل تابستان است. این سریال؛ سریالی است در نسبت با مدرسه و ماموریت شبکه به عنوان قرارگاه معلم و مدرسه که نوجوانان در تعامل با اولیای مدرسه قصه را شکل می دهند. «سلام آقای مدیر» به تهیه کنندگی منوچهر شاهسواری و کارگردانی علیرضا توانا در گروه فیلم و سریال شبکه دو تولید شده که از ۲۲ تیرماه روانه آنتن می شود.

وی با اعلام اینکه بخشی از شهریورماه که مصادف با ماه محرم است سریال جدید دیگری را تقدیم بینندگان خواهیم کرد؛ بیان داشت: سریال «مرضیه» در حال تولید است که انشاالله بتواند در نسبت با ایام محرم کار خوب و مقبولی باشد.

این مقام مسئول افزود: سریال دیگر این شبکه «از سر نوشت» نام دارد که امیدواریم مهرماه توفیق پخش آن را پیدا کنیم. افزون بر این در ادامه پخش موفق سریال پدر، در صدد پخش ادامه سه گانه آثار حامد عنقا هستیم. بعد از «تنهایی لیلا» و «پدر» حالا در سومین سریال منتظر کار جدیدی از حامد عنقا هستیم. این سریال ابتدا تحت عنوان فصل دوم سریال «پدر» مطرح شد لیکن لزوماً این عنوان را ممکن است نداشته باشد. همچنین سریال بچه مهندس ۳ نیز در حال تولید است.

«دوقلوها»؛ هدیه ویژه تابستانی شبکه دو برای کودکان و نوجوانان

جعفری جلوه با بیان اینکه گروه برنامه ساز «محله گل و بلبل» کار نمایشی سنگین، جدی و پردامنه ای را در سه فصل تقدیم مخاطبان کرد؛ اظهار داشت: این تیم خوب کار بسیار مهمی را تا به این مرحله انجام داده اند. «محله گل و بلبل» در سه فصل تقدیم مخاطبان شد و پرونده فصل سه این مجموعه ۱۰۰ قسمتی تا پایان هفته بسته خواهد شد. به طور قطع تدارک برنامه ای با این وسعت و حضور طیف بازیگرانی حرفه ای و کاربلد با استفاده از موضوعات مهم؛ کار راحتی نبود. این مجموعه حتما ادامه می یابد اما در عین حال بر اساس تجربه ای که حاصل شده؛ کار تکمیل شده و تغییرات و تفاوت هایی خواهد یافت. گروه برنامه ساز «محله گل و بلبل» تیم ارزشمند و فعالی است که مدام استعدادهای بالقوه خود را بالفعل می کند.

مدیر شبکه دو با نوید پخش یک مجموعه جدید برای کودکان و نوجوانان؛ توضیح داد: «دوقلوها» از شنبه ۲۲ تیر ساعت ۱۸:۳۰ جایگزین «محله گل و بلبل» می شود و هدیه ویژه تابستانی شبکه دو به کودکان و نوجوانان و البته خانواده ها خواهد بود. این کار یک کمدی موقعیت جذاب و تجربه ای جدید با حضور عموهای فتیله ای است. محوریت این مجموعه نیز به مساله امروز جامعه یعنی کار، تلاش، کارآفرینی و تولید می پردازد و این موضوعات به زبانی شیرین تصویر شده اند. این مجموعه ۱۰۰ قسمتی نیز کاری وزین و در عین حال سرگرم کننده است.

پخش کننده ۹۰ درصد تولیدات داخلی در حوزه کودک و نوجوان هستیم

وی در ادامه توضیح داد: حجم قابل توجهی از آثار مناسب و ارزشمند در مجموعه سیما برای کودک و نوجوان تولید می شود و ما پخش کننده بیش از ۹۰ درصد از کارهای داخلی در حوزه کودک و نوجوان هستیم که در کنار شبکه های تخصصی سیما در این حوزه فعالیت می کنیم. توجه ما به تولید آثار است و اگر بتوانیم کارهای خوبی تولید کنیم مثل همین مجموعه هایی که از آنها یاد کردیم اولویت با اینهاست. دوستان مان در مرکز صبا کارهای خوبی تدارک می بینند مثل شکرستان که در حال پخش از این شبکه است.

برنامه های اختصاصی در حوزه نوجوانان

جعفری جلوه پیرامون برنامه های اختصاصی حوزه نوجوان بیان داشت: «اقیانوس آرام» یکی از شاخص ترین برنامه ها در این حوزه است که زحمت بسیاری برده و مجموعه جدید آن در سه شب تقدیم می شود به ویژه که در روزهای جمعه با زمان بیشتری روانه آنتن می شود.

مجموعه هر روزه «شهر به شهر» نیز به معرفی شهرها و ایرانگردی همراه با نوجوانان اختصاص دارد که به نحوی توجه به داشته های این سرزمین را در خود جای داده است.  شبکه دو از طیف مخاطبان گسترده ای برخوردار است و فرصتی که می توانیم به نوجوانان اختصاص دهیم را برای سایر رده های سنی نیز باید در نظر بگیریم.

پخش بامدادی آثار سینمایی

وی در ادامه با اشاره به جشنواره سینمایی شبکه دو توضیح داد: زمان پخش آثار سینمایی به نیمه شب و بعد از پایان آخرین برنامه هایی که پخش می شوند، منتقل شده است. طبیعی است که تقسیم کاری در شبکه ها شکل گرفته و بر این اساس شبکه های امید، پویا، نهال، کودک و نوجوان برخی از ماموریت هایی که ما به صورت اختصاصی دنبال می کردیم و اکنون به صورت مکمل در دستور کار داریم را به صورت موضوع اصلی شبکه های خود دنبال می کنند. لذا جشنواره سینمایی و پخش آثار انیمیشن را به صورت سال های گذشته نداشته و فیلم های جدید را علاوه بر بامداد؛ پنجشنبه ها و جمعه ها خواهیم داشت.

برنامه سازی شبکه دو در حوزه آموزش مهارت های زندگی

مدیر شبکه دو پیرامون برنامه سازی در حوزه مهارت های زندگی و آسیب های خانواده بیان داشت: «کام شیرین» هم از مجموعه های خوبی است که فصل سوم آن را تقدیم مخاطبین می کنیم و استمرار خواهد داشت در کنار آن «هزار راه نرفته» هم پس از وقفه ای ده ساله تدارک دیده ایم که در آستانه تابستان این مجموعه به برنامه های جدید شبکه پس از یک دوره دو ساله تلاش افزوده شد. این برنامه در کنار «کام شیرین» به صورت مکمل هم در چند حیطه موضوعی مهارت های زندگی را ارئه می کنند. به مهارت آموزی در کام شیرین و آسیب های حوزه خانواده به خصوص در حوزه طلاق در هزار راه نرفته پرداخته می شود.

برنامه صبحگاهی، سعادت آباد، روشنا و ... برنامه های جدید شبکه دو 

جعفری جلوه در ادامه به برنامه های جدید این شبکه پرداخت و گفت: برنامه صبحگاهی جدید شبکه به نام «ایران و آفتاب» مدتی هست که به مخاطبان تقدیم می شود. «سعادت آباد» دیگر تدارک جدید شبکه در حوزه فرهنگ جمعی و عمومی و آسیب های پیرامون آن است که از شنبه این هفته روانه آنتن شد. برنامه «روشنا» نیز با همکاری معاونت فرهنگی قوه قضاییه تدارک دیده شده و به پرونده های مختلف قضایی می پردازد.

وی در توضیح برنامه سازی در حوزه حجاب و عفاف نیز تصریح کرد: برخی برنامه های شبکه به رویش های حجاب در ایران و جهان اختصاص دارد. مثل برنامه «از لاک جیغ تا خدا»  که شبکه دو در حوزه حجاب و عفاف تهیه می کند. در همین زمینه برنامه «آفتابگردان» و «بی مرز با حجاب» به حجاب و پوشش و تحولات بانوان در خارج از ایران توجه ویژه ای دارند. «کام شیرین» نیز معطوف به این موضوع کارهایی انجام خواهد داد.

جعفری جلوه در پایان افزود: علاوه بر برنامه محوری «طبیعت ۳۶۰ درجه»، برنامه های «با ما بیا» در حوزه کودک و نوجوان، «زنده باد زندگی» و «ایران و آفتاب» و .... نیز یک کمربند موضوعی متوجه بحث محیط زیست می کنند و پرداختن به این موضوع را در دستور کار دارند. به ویژه در شرایط زیستی امروز و شهرنشینی و آپارتمان نشینی باید اهتمام ویژه ای به حفظ محیط زیست داشت و از این رو ماموریت مهمی برای شبکه دو طراحی شده که تلاش ما بر مطرح شدن و اهتمام بیشتر بر این موضوع است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.