استاندار خراسان رضوی گفت: برای رفع مشکلات صنایع شرق کشور دو گام اساسی برداشته شد.

دستگاه های اجرایی از ظرفیت های موجود برای تحقق رونق تولید استفاده حداکثری کنند

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا رزم حسینی اظهار داشت: روند حرکت و پیشرفت و توسعه کشور رو به جلو می باشد.

وی تصریح کرد: موانع و مشکلات وجود داشته و دارد، اما اراده برای حسن تعامل بین بخش خصوصی، دولتی، دستگاه‌ها و حوزه‌های مربوطه بر رفع موانع و مشکلات در سر راه اشتغال و تولید است و در سایه این همکاری این موانع رفع می‌شود.

رزم حسینی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال رونق تولید، افزود: رهبر معظم انقلاب از یک دهه گذشته نامگذاری سال‌ها را به مسائل اقتصادی اختصاص داده‌اند و نامگذاری سال جاری به عنوان «رونق تولید» نشان‌دهنده اهمیت مقوله اقتصاد و معیشت مردم است.

وی اظهار داشت: تحریم‌ها و فشارهای دشمن، اقتصاد کشور را در شرایط ویژه‌ای قرار داده است و شاید این فشارها تشدید شود، بنابراین، برای تاب‌آوری در برابر فشار باید بیش از پیش به ظرفیت‌های داخلی توجه شود و به گونه‌ای عمل نشود که تحریم داخلی به‌وجود آید.

رزم‌حسینی گفت: در شرایط جنگ اقتصادی نمی‌توان متناسب با شرایط صلح عمل کرد، بلکه باید تصمیمات به موقع، سریع و عملیاتی گرفته شود تا بتوان فشارهای اقتصادی را کاهش داد و در مسیر توسعه اقتصادی گام برداشت.

استاندار خراسان‌ رضوی به یکی از گام‌های برداشته شده در این زمینه اشاره و تصریح کرد: به‌منظور آشنایی با مشکلات واحدهای تولیدی روزهای یکشنبه هر هفته نشست کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان در یکی از واحدهای تولیدی برگزار و مشکلات آنها بررسی و برای رفع آن چاره جویی می‌شود.

وی بیان کرد: حدود 5 هزار و 690 واحد صنعتی در خراسان رضوی وجود دارد که با توجه به شرایط تحریمی برخی از آنها با مشکلاتی مواجه شده‌اند، از این تعداد واحد صنعتی، 750 مورد راکد بوده و 850 مورد کمتر از ظرفیت فعالیت می‌کنند.

رزم‌حسینی درباره گام دیگر استانداری برای رفع مشکلات صنعت گفت: از ابتدای سال جاری کلینیک صنعتی خراسان رضوی راه‌اندازی شده تا نسبت به احصا و رفع مشکلات واحدهای صنعتی اقدام شود، طی 4 ماه گذشته 350 واحد به این مرکز معرفی شده که از این تعداد تاکنون 150 واحد عارضه‌یابی شده‌اند.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: کلینیک صنعتی در این استان راهگشای حل مشکلات واحدهای تولیدی نیمه فعال و راکد است و همه این واحدها به زودی تعیین تکلیف می‌شوند.

وی اضافه کرد: در برخی از موارد، صاحبان واحدهای صنعتی راکد از ابتدای فعالیت اهلیت این کار را نداشته‌اند و برخی هم که اهلیت دارند، نیازمند فراگیری آموزش‌های تخصصی حوزه کسب و کار هستند که این دسته از افراد به سازمان صنعت، معدن و تجارت معرفی یا در اولویت طرح موضوع در کارگروه‌های ستاد تسهیل قرار گرفته‌اند.

رزم‌حسینی با اشاره به ظرفیت‌های بالای بخش خصوصی خراسان رضوی بر همکاری بخش‌های دولتی و بانک‌ها با این حوزه برای تداوم و رونق تولید و حفظ اشتغال موجود تاکید کرد.

استاندار خراسان رضوی تسهیل شرایط فعالیت این واحدها به‌ویژه در وضعیت کنونی که تحریم‌های غیرعادلانه دشمنان را تحمل می‌کنند از ضرورت‌هایی دانست که باید تمامی بخش‌ها و دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها به آن توجه کرده و نسبت به همراهی و مساعدت تا حد امکان اقدام کنند.

وی بر ضرورت تلاش برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی در راستا رونق بخشیدن به تولید و ایجاد اشتغال برای جوانان تاکید و  تصریح کرد: لازمه تداوم تولید و اشتغال براساس سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی، توجه به نیازها و ظرفیت‌های بازار با نگاه به ارتقای کیفیت و صادرات است و در این راستا باید دستگاه‌ها و بخش‌های مربوطه هم انعطاف‌های لازم را داشته باشند.

رزم‌حسینی گفت: نتیجه این رویکرد و تعامل ارتقا تولید و اشتغال در خراسان رضوی و ایجاد ثروت و رفاه بیشتر برای مردم است.

استاندار خراسان رضوی متذکر شد: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید برای رونق تولید ملی از تمامی ظرفیت‌های قانونی استفاده کنند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.