معاون مدیریت و منابع انسانی استانداری گفت: جانشین‌پروری در خراسان رضوی با جدیت دنبال می شود و در ادارات مختلف افرادی که دارای توان مدیریتی هستند، شناسایی شده و به مرور افرادی که انگیزه لازم کار را ندارند، برکنار و از افراد جانشین استفاده می‌شود.

جانشین پروری با جدیت در خراسان رضوی دنبال می شود/ مدیران باید توان بالای کار اداری و مدیریتی داشته باشند

به گزارش قدس آنلاین، کوکب موسوی در جلسه شورای اداری شهرستان بردسکن در محل سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان گفت: اعضای شورای اداری باید با تعامل و همفکری بتوانند هم‌افزایی را به‌وجود آورند.

معاون مدیریت و منابع انسانی استانداری خراسان رضوی طرح مثلث اقتصادی را یکی از پروژه‌های موفق نام برد و افزود: از بدو ورود رزم‌حسینی استاندار خراسان رضوی این طرح شکل گرفت و از توان همه ارکان حکومتی در سطح استان استفاده می‌شود.

وی یکی از برنامه‌های مثلث اقتصادی ـ فرهنگی را شناسایی آسیب‌ها و چالش‌های آن نام برد و ادامه داد: نظام اداری کارآمد و چابک باید در خدمت‌گذاری به مردم پیشگام باشند.

موسوی شاخص‌ها و زیرشاخص‌های حوزه فرهنگ و سلامت را یادآور شد و بیان کرد: همه مدیران ستادی در استان باید با حضور در شهرستان‌ها امور اداری مربوط به‌حوزه کاری خود را در تمام زمینه‌ها رصد کنند و فرمانداران موظف شده‌اند، گزارش 3 ماهه حضور مدیران کل را به استانداری اعلام کنند.

معاون مدیریت و منابع انسانی استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: جانشین‌پروری در ادارات یکی از طرح‌های در حال اجرا است و در ادارات مختلف افراد دیگر که دارای توان مدیریتی هستند، شناسایی شده و به مرور افرادی که انگیزه لازم کار را ندارند، برکنار و از افراد جانشین استفاده می‌شود.

به‌کارگیری نیروهای بومی در رأس ادارات و سازمان‌ها

در ادامه این جلسه نماینده مردم کاشمر، بردسکن و خلیل‌آباد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تفویض اختیار به مدیران شهرستانی، گفت: بهترین سود و اثری را که می‌توانیم از ادارات و سازمان‌ها در شهرستان‌ها داشته باشیم، به‌کارگیری نیروهای بومی در رأس ادارات و سازمان‌ها است.

بهروز بنیادی افزود: مدیران شهرستان‌ها برای بیان مسائل و مشکلات حوزه کاری خود دسترسی آن‌ها به نماینده و یا فرماندار است، بنابراین نیاز است مدیران کل با نگاهی مثبت به حوزه کاری خود در شهرستان نسبت به تامین ملزومات کاری در همه زمینه‌ها اقدام کنند.

وی از معاون استاندار خراسان رضوی خواست با بررسی ماشین آلات دستگاه‌های اداری، فرمانداری و بخشداری‌های تابعه نسبت به تامین خدمات مورد نیاز مساعدت شود.

رؤسای اداراتی که در شهرستان سکونت ندارند، تکلیف خود را روشن کنند

فرماندار بردسکن در ادامه جلسه گفت: استاندار یک فرصت یک ماهه را از شهرستان خواسته‌اند که رؤسای اداراتی که در شهرستان سکونت ندارند، تکلیف خود را روشن کنند.

مجتبی شاکری از این دسته از رؤسا خواست گزارش خود را در این خصوص هرچه سریع‌تر اعلام کنند تا برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد.

وی اظهار کرد: در سال 97 ضمن جذب 100 درصدی تعهد اشتغال، 20 میلیارد تومان تسهیلات در بحث توسعه اشتغال روستایی به متقاضیان توسط بانک‌های عامل پرداخت شده است.

فرماندار بردسکن از انجام تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری با 15 نفر از سرمایه‌گذاران در این شهرستان در بحث مثلث اقتصادی خبر داد و افزود: در این راستا 668 میلیارد تومان هزینه می‌شود و برای یک هزار و 422 نفر شغل ایجاد می‌شود.

شاکری معین‌های بردسکن را افرادی خلاق معرفی کرد و در خصوص سیل ابتدای سال جاری در این شهرستان بیان کرد: بارندگی‌های 342 میلی‌متری این شهرستان منجر شد، 200 میلیارد تومان خسارت به‌منازل مسکونی، راه‌های شهرستان و مزارع کشاورزی و باغات وارد شود.

وی جلسات رفع موانع تولید را به‌منظور تسهیل روند امور کاری افراد سرمایه‌گذار ضروری نام برد و گفت: موانع فعالیت کاری کارخانه مدرس این شهرستان در شهرک صنعتی با حضور مونسان رئیس اداره امور شعب بانک ملی خراسان رضوی مورد بررسی قرار گرفت که امید است به ‌زودی مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار بردسکن عنوان کرد: اعتبارات تملک دارایی و نیز اعتبارات قانون متوازن در سال 98، 20 میلیارد تومان است که با 17 درصد افزایش اعتبارات مواجه هستیم.

مدیران باید توان بالای کار اداری و مدیریتی داشته باشند

در ادامه امام جمعه بردسکن گفت: باید مدیرانی در مسند مدیریت بنشینند که توان بالای کار اداری و مدیریتی داشته باشند، متاسفانه بعضی اوقات مدیرانی را به‌کار می‌گیریم که نه جسارتی دارند و نه در امور کاری خود خلاق هستند.

حجت‌الاسلام علی‌اصغر امینی از پیگیری استقرار روسای اداراتی که در شهرستان دارای مسؤولیت هستند ولی محل زندگی آنان در شهرستان نیست، سخن گفت و خواستار پیگیری این مهم توسط فرماندار بردسکن شد.

کاهش 3 درصدی پرونده‌های ورودی به دادسرای بردسکن

دادستان بردسکن نیز در این جلسه در گزارشی از کاهش 3 درصدی پرونده‌های ورودی به دادگستری این شهرستان خبر داد و گفت: با وجود کمبود نیرو، در سال گذشته دادگستری بردسکن بیش از 9 هزار و 300 پرونده وارده را مورد بررسی قرار داده است.

احمد فرزانه به برگزاری 9 جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم در این شهرستان اشاره کرد و افزود: سال گذشته طلاق در این شهرستان بالا بود که نیاز است خانواده‌ها نسبت به این موضوع حساس باشند.

وی از همه دستگاه‌ها خواست در حوزه پیشگیری دقت کنند تا افزایش پرونده‌ای را در موضوع سرقت و یا دیگر مسائل اجتماعی نداشته باشیم.

منبع : فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.