خوزستان- مدیر دفتر تسهیلگری و توسعه محلی حصیرآباد گفت: سرمایه گذاری در تاب آوری تبدیل تهدیدها به فرصت است و بررسی منطقه حصیر آباد نشان از تاب آوری پایین آن دارد.

سرمایه گذاری در تاب آوری، تبدیل تهدیدها به فرصت  است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ مرضیه شهریاری مدیر دفتر تسهیلگری و توسعه محلی حصیرآباد در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین در حاشیه کارگاه تابآوری با بیان اینکه بررسی و افزایش تاب آوری در بافت های خود انگیخته عاملی جهت تبدیل تهدیدها به فرصت است، گفت: این سرمایه گذاری یکی از اهداف اصلی دفاتر تحصیل گری و توسعه محلی است.

شهریاری اشاره کرد: با وجود مسائل و مشکلات مختلف از لحاظ کالبدی و خطر پذیر بودن این محله های فاقد امکانات به دلایلی از جمله؛ مقاومت پایین ساختمان ها، قرار گیری در محدوده های جغرافیایی خطرناک و خیابانهای با عرض کم و دسترسی پایین، مشخص می کند تاب آوری این مناطق در سطح پایینی قرار گرفته است.

وی افزود: اگر بخواهیم منطقه‌ای تاب آور داشته باشیم نیاز به بررسی وسیع در مورد پاسخگویی بازسازی به خطرات افراد جامعه داریم که یکی از این عوامل تسهیل گر، مددکاران اجتماعی هستند که از آموزش‌های حرفه‌ای لازم برای چنین مواجهه‌ی برخوردارند.

لزوم شناخت اقشار کم برخوردار از آسیب های اجتماعی

در همین خصوص زهرا شریفی مددکار اجتماعی دفتر تسهیلگری و توسعه کوی حصیرآباد در خصوص ضرورت وجودی تشکیل اولین جلسه کارگاه آموزشی تاب آوری اظهار کرد: با توجه به بررسی‌های میدانی و آماری توسط کارشناسان دفتر تسهیلگری و توسعه و اولویت بندی آنها و مشخص شدن شاخص‌های همچون اعتیاد، فقر، سرقت.. آگاهی و شناخت مردم این محله از این آسیب‌ها و راه های پیشگیری از آن و به حداقل رساندن عواقب پس از وقوع آن احساس شده است.

شریفی از برگزاری این دوره در مرکز بهداشت شماره ۶ حصیرآباد خبر داده و اذعان داشت: دوره تاب آوری در خصوص مفاهیم کلیدی و پایه ای تاب آوری و عوامل به وجود آورنده آسیب همچون شوک، استرس و ظرفیت‌ها بحث و گفتگو شد.

وی هدف این جلسه را آشنایی مردم محله حصیر آباد با این مفاهیم و بررسی میزان تاب آوری خود در مقابل آسیب‌ها اعلام کرده و یادآورشد: لازم به ذکر است در این کارگاه از روش‌های پرسش و پاسخ بین مدرس و حاضرین و پرسیدن سوالات باز و بارش فکری جهت خود آگاهی و شناخت افراد از این مفاهیم استفاده شده و توانایی افراد در شرایط بحران و تقویت تفکر نقاد و ظرفیت سازی جهت پیدا کردن راه حل مسئله را مورد بررسی قرار می دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.