علی اکبری گفت: از آنجایی که اماکن مقدسه از خاستگاه معنوی و مراجعات کثیر مردمی برخور دارند، ثبت دهه کرامت در تقویم رسمی اقدامی سازنده است که می‌توان از برکات آن بهره برد. برجسته کردن دهه کرامت می‌تواند گردهمایی عموم مردم جامعه و گره گشایی مشکلات را در پی داشته باشد.

با ثبت دهه کرامت در تقویم می‌توان از برکات آن بهره برد

علی اکبری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار «قدس آنلاین»، درباره جایگاه شهرهای مذهبی در تقویت فضای معنوی و فرهنگی جامعه و ضرورت ثبت دهه کرامت در تقویم رسمی کشور، اظهار داشت: بارگاه امام رضا در مشهد، حرم حضرت شاهچراغ در شیراز و حضرت معصومه در قم، سرمایه های اجتماعی و مرکز ثقل هستند و در این بین شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت از اعتبار و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. از آنجایی که این اماکن مقدسه از خاستگاه معنوی و مراجعات کثیر مردمی برخودارند، بنابراین ثبت دهه کرامت در تقویم رسمی اقدامی سازنده است که می‌توان از برکات آن بهره برد.

علی اکبری تصریح کرد: اهل بیت (ع) خاندان کرامت هستند و بهره بردن از دهه کرامت به اعتبار بارگاه منور بزرگان دین می‌تواند سبب اقدامات مثبت و نیکوکارانه‌ای باشد که بخشی از مشکلات خانواده‌های نیازمند و گرفتار را حل کند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی همچنین افزود: برجسته کردن دهه کرامت می‌تواند گردهمایی عموم مردم جامعه و گره گشایی مشکلات را در پی داشته باشد و به نظرم توجه به ثبت دهه کرامت در تقویم نگاه مثبت و انسان دوستانه است.

وی گفت: مردم با حضورشان در حرم حضرت شاهچراغ و سایر اماکن متبرکه به نوعی درصددند خودشان را ایمن سازی و از غفلت ها دور کنند. قطعاً مراسم و برنامه هایی که در طول دهه کرامت برگزار می‌شود موجب آشنایی بیشتر افراد با معارف و اصول اهل بیت است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.