عضو هیأت‌رئیسه مجلس گفت: هر زمان از اقدامات دولت درباره توزیع عادلانه کالاهای اساسی ناامید شویم، طرح سؤال از «روحانی» و وزرا را کلید می‌زنیم.

سؤال نمایندگان از «روحانی» درباره ۱۴ میلیارد دلار ارز کالاهای اساسی

قدس آنلاین: اکبر رنجبرزاده عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه "ما منتظر اقدامات دولت هستیم تا بدانیم چه زمانی توزیع کالاهای اساسی به‌صورت عادلانه صورت می‌گیرد"، گفت: انتظار داریم دولت با سرعت و دقت، ۱۴میلیارد دلار ارز دولتی تخصیص‌یافته برای تهیه کالاهای اساسی را با استفاده از شیوه‌ای عادلانه به دست مردم برساند.

وی با بیان اینکه "امیدوارم دولت سازوکار توزیع کالاهای اساسی به‌دست مردم را سریع‌تر اجرایی کند تا مشکلات در این بخش کمتر شود"، افزود: نمایندگان نگران هستند که مانند سال گذشته پول از بیت‌المال خارج شود، ولی به انحراف برود و به‌دست مردم نرسد و سودجویان، واسطه‌ها و دلالان از ارز دولتی و شرایط به وجود آمده سوء‌استفاده کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: بهترین راهکار برای اینکه این ۱۴میلیارد دلار ارز دولتی به دست مردم برسد این است که شهروندان کالابرگ الکترونیکی داشته باشند و افراد با مراجعه به فروشگاه‌ها کالای مورد نیاز خود را تهیه کنند.

رنجبرزاده با طرح این سؤال که چرا با گذشت ۴ماه از سال هنوز دولت مصوبه مجلس درباره کالاهای اساسی را اجرایی نمی‌کند، تأکید کرد: سال جاری سال بسیار حساسی است و نباید لحظه‌ای از آن غفلت کرد؛ بنابراین اگر دولت در اجرای این مصوبه مجلس تأخیر یا آن را نادرست اجرا کند، طرح سؤال از رئیس‌جمهور و وزرای مربوطه را کلید می‌زنیم.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس اظهار داشت: مجلس مصمم است تا این موضوع را پیگیری کند؛ چراکه وکلای ملت وظیفه دفاع از حقوق مردم را دارند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.