همدان- رئیس سازمان صنعت و معدن استان همدان گفت: کنترل و تنظیم قیمت سیب‌زمینی در بازار و در قطب سیب‌زمینی کشور همدان با ایجاد شبکه تامین مسیر است و تا زمانی که این شبکه ایجاد نشود مشکل افزایش قیمت پابرجاست.

قیمت سیب زمینی با ایجاد شبکه تامین کنترل شدنی است
 به گزارش خبرنگار قدس آنلاین،  متین در نشست خبری امروز ظهر  در سالن جلسات این سازمان اظهار کرد: به عنوان دبیر ستاد تنظیم بازار استان و منطقه کشت سیب‌زمینی در کشور؛ از سازمان توسعه و تجارت تقاضا کردیم که صادرات سیب زمینی ممنوع شود تا قیمت متعادل شود که البته در هنگام دفاع در جلسه تقاضای ممنوعیت در این سازمان؛کشاورزان مخالفت کردند و هنوز این ممنوعیت محقق نشده است.
وی درباره این سئوال خبرنگار قدس آنلاین که در اکنون وضعیت توزیع لاستیک چطور است هم گفت: در ۳ سایز ۱۲۲۴، ۳۰۰۸۵ و  ۳۰۰ ۱۵ وضعیت مناسبی داریم و بیشترین تقاضا هم برای  سایز ۱۲۲۴ بوده است که از آغاز دستور توزیع لاستیک در شبکه توزیع استان تاکنون ۴۸ هزار حلقه لاستیک برای ناوگان درون و برون شهری توزیع شده است.
 وی افزود: ۱۵ درصد لاستیکی که در اختیار سازمان صمت استان برای توزیع در اتوبوسرانی و معادن بود هم به صورت عمومی و بر مبنای کارکرد توزیع خواهد شد.
متین همچنین گفت: اگر گرانی در بازار وجود دارد دلیل آن مشکل واردات کالای صنایع تولیدی است که به سختی وارد می شود اما شکر خدا تولید استان وضیعت مناسبی دارد که آمار صادرات و واردات استان هم آنرا تایید می‌کند برای بازگشت صنایع تعطیل به کار هم با اولویت پیگیر فعال شدن آنها در استان هستیم.
 رئیس سازمان صمت استان همدان اظهار کرد: به دستور استاندار هدان ۲۸ واحد صنعتی استان بررسی و کارسازی برای بازگشت و فعالیت مجدد این صنایع در استان در دستور کار است یکی از این صنایع شرکت شیشه همدان است که در طرح توسعه خود ۳۴ میلیون دلار تسهیلات دریافت کرده است و برای ۲۴۰ نفر شغل جدید ایجاد خواهد کرد. پیش‌بینی بهره‌برداری از طرح توسعه آن هم بهمن امسال یا تیر سال بعد است.
 وی افزود: دلیل تعطیلی ۸۷ واحد دیگر هم اختلاف شرکا، بدهی بانکی، و فرسودگی ماشین‌الات این کارخانه‌ها است هر واحدی که برای رفع موانع تولید و تسهیل آن به ما مراجعه کرده است فرایند راه‌اندازی واحد در ستا تسهیل بررسی شده است و تا حد امکان به این واحدها کمک کردیم.
متین گفت: شرکت تولیدکننده کربن فعال تویسرکان . کیان کردسا و واحد دوم فولاد جعفری هم  رفع مشکل شدند برای  شرکت کیان کردسا ۳۰ میلیون دلار تسهیلات در گردش فراهم شده است که نخ تایر تولید کند.​

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.