لرستان- مدیر کل زندان‌های لرستان در نشست خبری با اصحاب‌رسانه که صبح امروز دوشنبه در سالن کنفرانس رستوران حامی خرم‌آباد برگزار شد از ساماندهی بانک اطلاعات خانواده‌ی زندانیان زندان مرکزی خرم‌آباد خبر داد و گفت: تا کنون بیش از ۲ هزار پرونده در این راستا ساماندهی شده‌اند.

ساماندهی بانک اطلاعات خانوادۀ زندانیان

به گزارش خبرنگار قدس‌آنلاین؛ رضا محمدی اصل با بیان اینکه  همه‌ی زندان‌های استان از نعمت گاز برخوردار هستند، اظهار کرد: در تلاش هستیم تا در راستای تامین آب شرب زندان مرکزی یک امتیاز برای این زندان به ثبت برسانیم.

وی در ادامه با بیان اینکه حضور قضات در زندان‌ها به صورت مستمر و جدی‌ست که گاها ساعت‌ها به طول می‌انجامد و باعث کاهش جمعیت کیفری شده است، بیان داشت: اگر بتوانیم به صورت مداوم وسعت زمینه‌ی اشتغال مددجویان را گسترده‌تر کنیم بخش بسیار بزرگی از مشکلات آن‍‌ها را حل کرده‌ایم.

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه همه‌ی زندان‌های استان  به تلفن‌های هوشمند مجهز شده‌اند که این امر باعث کاهش کلاهبرداری‌ها شده، تصریح کرد: سال گذشته ۱۰۰ مددجو که در فعالیت‌های فرهنگی حضور داشتند را به شهر مقدس مشهد اعزام کرده‌ایم.

محمدی اصل افزود: از نظر سرانه نسبت به استان‌های برخوردار فاصله‌ی زیادی نداریم و با میانگین کشوری هم یک متر فاصله وجود دارد.

زندان جدید الیگودرز

مدیر کل زندان‌های لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این نکته که زندان شهر الیگودرز بسیار فرسوده است و قدمت آن به بیش از ۸۰ سال باز می‌گردد، گفت: به دستور دادستان، ۲۰۰ مددجوی این شهر به دورود منتقل شده‌اند، زندان جدید شهر الیگودرز نیز در زمینی به مساحت ۱۵ هکتار و با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان در حال احداث است، عملیات خاکبرداری آن به اتمام رسیده و در حال حاضر ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

محمدی اصل در ادامه‌ی سخنان خود با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۶۶ نفر توسط ستاد دیه آزاد شده‌اند، اضافه کرد:  از این تعداد، ۱۷۲ نفر بدهی مالی، ۶۳ نفر بدهی مهریه و ۵ نفر نیز پرداخت نفقه و جمع کل بدهی آن ها ۴۶ میلیارد تومان بوده که در این راستا خود مددجویان، ۲۶میلیارد تومان رضایت گرفته‌اند، خیرین نیز بدهی ۲۰ نفر  به‌ میزان۱۵۰میلیون تومان را پرداخت کرده‌اند.

وی در ادامه بیان داشت: متاسفانه در لرستان زندان‌ها فرسوده‌اند و فضای کافی نیز وجود ندارد در زندان مرکزی خرم‌آباد ۴ بند جدید با ظرفیت هر کدام ۲۰۰ نفر احداث شده در زندان دورود نیز یک بند جدید با ظرفیت ۲۵۰ نفر در حال احداث داریم که تاکنون ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مدیر کل زندان‌های لرستان در ادامه خاطر نشان کرد: از جمله برنامه‌های مهم ما ایجاد زندان باز است، مددجویانی که به واسطه‌ی جرایم غیر عمد راهی زندان می‌شوند با هماهنگی دادسراها در بخش‌های صنعتی از ساعت ۷ صبح تا ۱۴ مشغول به کار و بعد از آن نیز راهی خانه خود می‌شوند اما در طول هفته یک روز را باید در زندان بگذرانند.

وی در ادامه با تاکید بر این نکته که در حال حاضر ۵۵۰  نفر مددجوی زندان باز هستند،ابراز داشت: سال گذشته ۴۳۰ میلیون تومان به مددجویان زندان باز حقوق پرداخت کرده‌ایم

معرفی ۵۶ مددجو به بانک

مدیر کل زندان‌های لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه نهایت تلاش ما در راستای اشتغال زندانیان بعد از دوران حبس است، گفت: قراردادی با فنی و حرفه‌ای بسته‌ایم تا آموزش کافی برای شغل مددجو وجود داشته باشد، بعد از آن نیز به بانک معرفی می‌شوند تا با گرفتن تسهیلات به فعالیت شغلی خود ادامه دهند.

محمدی اصل اضافه کرد: در سال گذشته ۵۶ مددجو به بانک معرفی شده‌اند.

این مسئول در انتهای سخنان خود با بیان اینکه وقتی کسی وارد زندان می‌شود یعنی نان آور یک خانواده محبوس شده، اظهار کرد: اولین کسی که در این بازداشت متزلزل می‌شود خانواده است که یقینا در تربیت منفی فرزندان هم تاثیرگزار خواهد بود.

انتهای‌پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.