قزوین_ معاون توسعه و پیشگیری اداره کل بهزیستی استان قزوین گفت: در سال ۹۷ حدود ۴هزار نفر تحت پوشش بهزیستی استان قرار گرفته است.

حدود ۴ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی قزوین قرار گرفته است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، زهرا غلامرضایی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل مرکز نگهداری معلولین ذهنی پسران امین که توسط یکی از نیکوکاران احداث شده است، اظهار داشت: فعالیت های مختلفی در اداره کل بهزیستی استان قزوین از جمله فعالیت در حوزه آسیب‌های اجتماعی، پایگاه سلامت، سامانه رصد عوامل محافظت و پیشگیری دنبال می شود.

وی با اشاره به اینکه تعامل مناسبی با سایر ارگان ها از جمله آموزش و پرورش انجام می شود، افزود: با همکاری این مجموعه توانستیم موفق به برگزاری جلسات با دانش‌آموزان و نوجوانان در حوزه پیشگیری شویم که محوریت این جلسات ایجاد خلاقیت برای حل بررسی مشکلات بصورتی کار تیمی و آموزشی بود.

معاون توسعه و پیشگیری سازمان بهزیستی استان قزوین بیان کرد: در سال گذشته تقریبا ۲هزارو ۳۰۰نفر و در سال ۹۷ حدود ۴هزار نفر تحت پوشش بهزیستی استان قرار گرفته است.

غلامرضایی با بیان اینکه خدمات مختلفی در اداره کل بهزیستی استان دنبال می شود، تصریح کرد: انجام خدمات تلفنی بصورت شبانه روز و حضوری با ۴۷مرکز مشاوره حدود ۴۲هزار خدمات به افراد آسیب دیده بصورت یک وعده غذایی گرم، پک بهداشتی، لباس، مکان و خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌دهد و هم اکنون درحال ادامه فعالیت‌ها با حضور هفت اورژانس اجتماعی در سطح استان از جمله این فعالیت ها است.

وی اضافه کرد: همچنین برای افراد نیازمند به مکان خواب با وجود دو مرکز برای آقایان و دو مرکز برای بانوان حدود ۱۲هزار نفر پوشش داده می شود.

معاون توسعه و پیشگیری سازمان بهزیستی استان قزوین خاطرنشان کرد: غربالگری در حال حاضر علاوه بر دوران بارداری در سنین کودکی برای شناسایی مشکلات شنوایی، بینایی و ذهنی و در سنین ۵الی۶سال برای جلوگیری از اضطرابات فعالیت دارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.